آریان جام در راه رشد و توسعه

برترین برند شیشه بالکن
  • با توجه به اینکه زمستان امسال را با رکود کاری بیشتری نسبت به سالهای گذشته پشت سر می گذاریم، برای فصل کاری جدید و پیش رو چه اهداف و برنامه هایی در نظر دارید؟

با توجه به فعالیتهای اصلی شرکت که حول محور تولید شیشه بالکن و کابین دوش می باشد بر روی این دو مقوله کار کرده و برنامه ریزی می کنیم. این فعالیت ها از طرف بخش تحقیق و توسعه شرکت مان و با توجه به موقعیت و استراتژی فعلی آریان جام در بازار هدف و مصرف و همچنین تولید و فروش محصولات جدید از طریق بخش فروش و بازرگانی شرکت و متحول ساختن زیرساخت های فروش و بازاریابی شرکت مان در حال پیاده سازی و اجرا می باشد. در نتیجه این فعالیت ها برند آریان جام و شخصیت پیشرو و رقابت پذیری آن در تمام بازار جایگاه خود را به عنوان برندی صاحب سبک گسترده تر از همیشه تکرار و این موقعیت را مستحکم تر خواهد نمود.

 

  • در سال آینده از فصل کاری جدید چه انتظاری داشته و برنامه های تان برای برآورده شدن این انتظارات چیست؟

میتوان گفت تقاضا و استقبال از محصولات ریلی جمع شو به طرز شتاب زده ای رشد خواهد نمود. از این رو میتوان حدس زد که بر تعداد شرکت های تولیدی خُرد در این صنف افزوده شود. در موقعیت فعلی بازار شرکت های موجود در بازار پروفیل های متفاوتی را از لحاظ شکل ساختاری ارائه می دهند.

صنعت بالکن شیشه ای باید در درون خود تشکیلات و ساختاری منظم و منطقی را ایجاد کند تا تاثیری مثبت را بر روی مصرف کنندگان و مشتریان بازار هدف داشته باشد و شرکت ما نیز با احساس مسئولیت و با علم به اینکه در این صنف در بالاترین رده تولیدی و ساختاری قرار گرفته ایم، تلاش خواهیم کرد در فصل کاری سال آینده مصرف کنندگان این صنف را در خصوص ویژگی هایی همچون گارانتی معتبر ، عدم پوسیدگی قطعات و یراق آلات بکار گرفته شده و همچنین انتخاب برند برتر و سایر موارد آگاه و مطلع سازیم.

جام بالكن آريان جام

  • شروع فصل کاری و گرم شدن هوا را چقدر در صنف تان تاثیر گذار می دانید؟ آیا یک بستر تجاری مناسب برای فعالیت های شما خواهد شد؟

این طبیعی است که انسانها با پایان یافتن فصل سرما و تا حدودی رکود این فصل همزمان با شروع بهار و تابستان و تغییر مزاج ذاتی خانواده ها و میل به خرید بیشتر خود را آماده تر کرده و در این موقع است که بازارهای فروش کم کم شروع به فعالیت ، تکاپو و جان گرفتن می کنند. که در این بین علاوه بر فاکتور تغییر فصل و گرم شدن هوا، نیازهای انباشته شده و تغییر یافته خانواده ها از قبل می تواند پتانسیل خوبی برای شروع و رونق گرفتن فعالیت های تجاری در بازار باشد. ولی ما نیز معتقدیم کماکان بسترهای لازم و ایده آل برای تجارت در این صنف هنوز فراهم نشده است و چنانچه تکاپو و نشاط لازم برای خرید در این صنف نیز شروع شود ما نیز به تداوم فعالیت و زنده نگه داشتن فعالیت تجاری مان هر چه بیشتر امیدوار شده و به حیات و فعالیت مستمرمان در این صنف ادامه خواهیم داد.

 

  • تاثیر مالیات های دریافتی را از سوی دولت در این صنف را چگونه ارزیابی کرده و وضعیت کنونی بازار مسکن و ساخت و ساز و تاثیرات آن بر صنف خود را چگونه ارزیابی میکنید؟

در ظاهر امر کاهش مالیات ها به نسبت باعث تحرک و فعالیت هایی در بازار می شود اما در حالت کلان اقتصاد و تجارت گسترده در بازار تاثیر خاصی ندارد. اعمال سیاست ها مضر مالیاتی و افزایش بدون قاعده مالیات ها و یا حرکت های مشابه بیشتر حالت نمک پاشیدن روی زخم را بر روی بازار تجاری اعمال می کند و راه کار مفیدی برای صنایع کشور نیست.

خاصه اینکه هنوز فرهنگ مالیات در کشور نهادینه نشده و فرار مالیاتی مشکلی است که بیشتر از دولت، شرکت های قانون مدار را مورد لطمه قرار می دهد. زیرا بعنوان مثال شرکت آریان جام به سبب اعتبار و جایگاه خود، مالیات های بر درآمد و ارزش افزوده و … را پرداخت می نماید ولی شرکت های خُرد با فرار مالیاتی، که به سبب بی مسئولیتی و عدم داشتن پشتوانه محکم مالی و فکری است، بصورت مقطعی با ارائه قیمت های پایین تر مشتریان را فریب داده و موجب ایجاد مشکلاتی در فروش شرکت های بزرگ می شوند. امیدواریم کشور مان به نقطه ای برسد که همه در برابر قانون خوب و جامع ، یکسان بوده و کسی امکان سواستفاده از برخی قوانین نادرست را نداشته باشد.

اما در قضیه بازار مسکن و ساخت و ساز باید تاکید کنیم که حرکت صنف مسکن و ساخت و ساز همانند نیروی محرک و پیشران فعالیت های تجاری در بازار ایران است. فعالیت روز افزون صنعت ساخت و ساز و مسکن همانند اهرمی قوی برای به حرکت در آوردن بقیه صنایع از اتومبیل سازی گرفته تا صنایع غذایی را فراهم می سازد.

 

  • شرکتهای خصوصی معتبر همچنان در عرصه سرمایه گذاری فعال بوده و پروژه های جدیدی را نیز تعریف و در حال اجرا دارند شما به این موضوع چگونه نگاه می کنید؟

چنانچه قبلا نیز اشاره کردیم فعالیت های در دست اجرا و همچنین تعریف و اجرای پروژه های جدید توسط شرکت های بزرگ خصوصی عمیقا تاثیر مثبتی بر روی بازار تجاری خواهند داشت. اما در این مقوله باید به بحث رقابت سالم و منصفانه میان شرکت های خصوصی و دولتی با یکدیگر و عدم زیان شرکت های خصوصی دقت بیشتری نمود. در این بین بیرون راندن شرکتهای خصوصی و دور ساختن آنها از این ساختار می تواند تبعات جبران ناپذیری را بر این صنف و کل بازار تجارت و سرمایه وارد سازد.

 

  • “در فصل کاری پیشه رو فضا و شرایط رقابتی بهبود خواهد یافت و تعداد شرکت هایی که سعی در ایجاد فضای رقابتی ناسالم در بازار را دارند روز به روز کمتر خواهند شد.” شما چنین مساله ای را چقدر پذیرفته و قبول دارید؟

مساله مطرح شده فوق را تا حدود زیادی قبول نداریم. به عنوان نمونه در صنف شیشه بالکنی شرکت هایی که بدون مجوز های لازم شروع به فعالیت نموده و بدون صدور فاکتور و گارانتی های لازم مبادرت به استفاده از یراق آلات و چرخ هایی با کیفیت و عمر بسیار پایین و عدم استفاده از شیشه های سکوریت را می کنند از مشتریان خود می شنویم.

تبلیغات محیطی

تا زمانی که چارچوب و مکانیزم نظارتی و تنبیهی لازم بر روی چنین شرکت ها و افراد متقلبی در صنف جام بالکن وجود ندارد طبیعی است که شرکتها و برند های معتبر نیز از چنین فضای رقابتی ناسالمی تاثیر منفی خواهند دید و ما نیز به عنوان شرکت آریان جام به وسیله ابزار مختلف ارتباطی از جمله سایت اینترنتی، فضای مجازی، مجلات و روزنامه ها سعی در آگاه سازی عموم مشتریان و مصرف کنندگان برای عدم پذیرش چنین فضای ناسالم رقابتی و شرکت های بی کیفیت و متقلب که سعی در دامن زدن هر چه بیشتر بر این فضا و بازی با شعور مصرف کننده و مشتری را دارند برخواهیم آمد.

در زمینه واردات و توزیع یراق آلات شیشه بالکن و یراق آلات کابین دوش نیز همیشه سعی بر آن داشته ایم که بهترین و باکیفیت ترین مارک ها را یافته و ارائه دهیم. زیرا فروش را پایان کار نمی دانیم، بلکه آغاز راهی بلند برای در کنار هم بودن تلقی می کنیم. لذا سعی بر آن داریم تا محصولاتی ارائه دهیم که مشتریان با خیال آسوده و بدون دغدغه، سالیان سال استفاده کرده و از انتخاب آریان جام خشنود باشند.

و در پایان لازم می دانیم متذکر شویم که شرکت آریان جام برای بالا بردن سطح آگاهی و قدرت انتخاب مشتریان و مصرف کنندگان در سراسر کشور تلاش های گسترده ای را آغاز نموده و ادامه می دهد و همچنان ما در سطح کشور با 15 واحد تولیدی و فعال اولین مرکز گسترده، جامع و قابل دسترس در سطح کشور هستیم و همچنان با توجه به مسئولیت رقابت پذیری سالم خود به افزایش صادرات و گسترش نمایندگی های فروش خود ادامه می دهیم که در این راستا در فصل کاری پیش رو فعالیت های توسعه ای را آرزومندیم و برای رقبای خود نیز در این بازار آرزوی شکوفایی و موفقیت روزافزون را داریم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *