ضرورت کابین دوش

کابین دوش

ضرورت وجود کابین دوش در منزل

امروزه زیبایی فضای داخلی منزل یکی از معیارهای اصلی خرید خانه برای خریداران محسوب می شود . این زیبا سازی های مدرن ، به تک تک اجزای خانه،از جمله حمام و سرویس بهداشتی رسیده است.
در طراحی ساختمان های قدیمی شیوه ی ساخت حمام به گونه ای است که با بازشدن دوش حمام، تمامی کف حمام را آب فرا می گیرد و این امر مضرات فراوانی دارد. از جنبه های منفی این امر می توان به لیزخوردن شخص اشاره کرد. گاهی این حجم آب از شیارهای کاشی پایین رفته و سقف طبقه ی پایین را دچار خسارت می کند.
علاوه بر این، هنگام حمام کردن، بخار زیادی تمامی فضا را پر میکند که این بخار موجب لک افتادن به کاشی ها و آینه می شود و پس از استحمام، جای این لک ها باقی می ماند و به وضوح قابل مشاهده است.

کابین دوش چگونه ساخته شد؟

طراحان زبردست برای رفع این مشکلات، کابین حمام یا کابین دوش را طراحی کرده و در دسترس مردم قرار داده اند. کابین دوش ها با ویژگی های خود بیشتر این مشکلات به راحتی حل کرده اند. (ویژگی های کابین دوش)
این کابین ها علاوه بر رفع مشکلاتی که ذکر شد، موجب می شوند که گرمای ناشی از آب حمام، در یک محیط محدود باقی مانده و لذت استحمام بیشتر را به شخص می دهند و همچنین مانع قابل توجهی در اتلاف انرژی هستند.
در گذشته، کابین دوش فقط برای افرادی با سطح مالی بالا بود، اما امروزه این کابین ها در انواع و قیمت های مختلف مشاهده می شود که اگر کسی بخواهد یکی از کاربردی ترین و ساده ترین مدل های آن را خریداری کند، نیازی به هزینه ی بالا ندارد.

انواع طرح‌ های کابین دوش

انواع کابین دوش از نظر شیشه در مدل های ساده ی این کابین ها، از یک اتاقک شیشه ای و یک دوش سقفی تشکیل شده است. با بالا رفتن امکانات داخل کابین، طبیعتا قیمت آن نیز بالا میرود. علاوه بر کابین ساده ی شیشه ای، کابین های با امکاناتی نظیر دوش دستی، سیستم نمایش و کنترل دما، رادیو، تلفن و LCD نمایشی، جکوزی، ماساژورهای پا و… تولید شده است.
در بالاتر ذکر کردیم که یکی از مشکلات اصلی حمام های طرح قدیمی، بخار بیش از اندازه ی آن است. این مشکل در کابین دوش رفع شده است زیرا سیستم تهویه ای در این کابین ها کار شده که مانع از تولید بخار زیاد آب در فضای کابین می شود.
لازم به ذکر است که در تعدادی از کابین ها، سیستم نورپردازی LED های سقفی به کار رفته است.

کیفیت کابین‌های دوش

این کابین ها دیواره هایی از جنس شیشه های سکوریت و یا پلگسی گلاس دارند. میزان ضخامت این دیواره ها با کیفیت کابین رابطه ی مستقیم دارد چرا که هر چه دیواره ها ضخیم تر باشند، امکان تبادل انرژی کمتری با محیط بیرون دارند.
یکی از مزیت های منحصر به فرد استفاده از شیشه های سکوریت در دیواره های کابین، این است که با مقاومت بسیار بالایی که دارد به راحتی نمی شکند. و اگر هم قرار باشد شکستگی برای این دیواره ها رخ بدهد، خاصیت سکوریت بودن آن باعث می شود که شیشه، به تکه های بسیار ریز و زیاد تبدیل شود که خطر آسیب دیدگی انسان را بسیار کاهش می دهد.

اجزای کابین‌های دوش

کابین دوش ها، با دو نوع شیشه ی شفاف و شیشه ی سندبلاست شده به بازار عرضه شده اند.
مات بودن شیشه ها این مزیت را برای خانه هایی که سرویس بهداشتی آن ها با حمامشان مشترک است، دارد که داخل کابین دیده نمی شود.
یکی از امتیازات کابین دوش ها، قاب های نگهداری دیواره های شیشه ای است، که در آن تعبیه شده.
استفاده از شیشه ی سکوریت مقاومت لازم را در برابر آسیب دارد اما با این حال قاب هایی از جنس آلومینیوم یا کروم برای این شیشه ها به کار رفته که مقاومت و ایمنی آن ها را دو چندان می کند.
یکی از اجزای مهم کابین دوش، سینی فضای دوش است. این سینی از جنس سنگ های یک تکه یا اکریلیک ساخته شده است که مانع از خروج آب از محوطه ی کابین دوش و موجب مکش و آب بندی می شود.
ابعاد مختلف این سینی نشان از کیفیت و کارایی آن ها دارد به صورتی که هرچه عمق آن ها بیشتر باشد عملکرد آن های بهتر و دقیق تر است.
مشتریان گرامی، نباید از شکل حمام خود دچار نگرانی شوند، زیرا این کابین دوش ها در هر فضایی با هر شکل و ساختاری قرار خواهند گرفت.
امکان دیگر این کابین دوش ها، انتخاب مشتری در لولایی یا کشویی بودن در آن است.

جهت اطلاعات بیشتر با تیم آریان جام تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *