استحکام شیشه بالکن در مقابل باد

امروزه به دلیل افزایش آپارتمان نشینی و نبود حیاط مستقل، بالکن ها از جمله فضای آزاد و خصوصی قابل استفاده افراد می باشند. پیشرفت تکنولوژی و تولید شیشه بالکن باعث شد که بتوان از بالکن ها به بهترین نحو استفاده نمود و آن را به محیطی امن و گرم در زمستان تبدیل کرد . شیشه بالکن تاشو این امکان را می دهد که بتوان در فصل تابستان در صورت نیاز و گرمی هوا شیشه ها را باز نمود و در زمستان به علت سردی، شیشه ها را بست. وجود درزگیر در این شیشه ها از ورود سرما و گرد و خاک جلو گیری می کند. بنابراین به وسیله ی شیشه بالکن می توان از فضای بالکن استفاده ی بیشتری برد و فضای کاربردی ایجاد کرد و در تمام فصول سال و هر شرایط آب و هوایی از بالکن استفاده نمود. استفاده از بالکن شیشه ای آریان جام در شهر های بزرگ که هوا آلوده می باشد و به خاطر شلوغی خیابان ها سر و صدا وارد منازل می شود باعث می شود که از ورود آلودگی ها و صدای مزاحم به داخل منازل جلوگیری شود و محیط ساکت و آرامش بخشی را فراهم آورد . در طراحی شیشه بالکن به دلیل استفاده از پروفیل آلومنیوم و یا آلیاژ بسیار مقاوم مشکل زنگ زدگی و خوردگی به وجود نمی آید و زیبایی بالکن همیشه ثابت می ماند. شیشه بالکن بدون کاهش نور به عنوان اتاقکی برای لذت بردن از فضای باز و استفاده از آسمان شب را فراهم می کند و زیبایی منازل را دو چندان می نماید. بالکن های محافظت شده به وسیله شیشه بالکن فضای امنی برای بازی کودکان بدون وجود استرس و دلهره و ترس از افتادنشان و همچنین به عنوان فضایی برای نگهداری حیوانات خانگی و یا پرورش گل و گیاهان به وجود می آورند .

مزایای شیشه بالکن

شیشه های بالکن امکان استفاده از هوای آزاد را در هر فصلی از طریق باز شدن می دهد .

بالکن شیشه ای نمای یکدستی به بالکن می دهد و از هیچ ستون یا مانع دید در آن استفاده نمی شود .

به وسیله شیشه بالکن و بسته شدن فضای بالکن با استفاده از آن ها مسیر های ورودی حشرات موذی و پرندگان و گرد و غبار و نزولات جوی و .. به فضای داخلی مسدود می شود و بنابرین نیازی به نظافت زود به زود بالکن نمی باشد.

شیشه های بالکن به دلیل متحرک بودن به راحتی قابل شستشو و نظافت می باشند .

شیشه بالکن به صورت عمودی نصب می شود و بنابراین در فضای بالکن ویو و دید بدون مانع و با توجه به شرایط آب و هوایی را ایجاد می کند.

نصب و استفاده آسان این محصول از دیگر مزایای آن به شمار می رود. علاوه بر این تولید اشکال بدون زاویه، زاویه دار و منحنی شکل و همچنین قیمت مناسب و مقرون به صرفه آن از دیگر خصوصیات شیشه بالکن می باشد .

استحکام شیشه بالکن در باد

عوامل آب و هوایی همچون باد و باران و تگرگ گاها شدید می باشند و بنابراین احتمال ایجاد خطراتی را فراهم می آورد.

بالکن چهارفصل

بسیاری از شیشه ها در مقابل باد مقاوم نمی باشند و بنابرین به راحتی شکسته و موجب آسیب های زیادی می شوند. در طراحی و نصب شیشه بالکن باید تمامی این عوامل در نظر گرفته شود و از بروز خطرات جلوگیری شود. شیشه بالکن در شرایط آزمایشگاهی از نظر مقاومت و استحکام مورد آزمایش و بررسی قرار گرفته و تمامی عوامل از قبیل فشار باد و بار دینامیکی و دوام فنی و سایر خواص محصول بررسی شده تا طبق قوانین ساخت و ساز تولید شود. شیشه های بالکنی آریان جام از جنس شیشه سکوریت درجه یک می باشند که این شیشه ها فاقد موج و خال و لکه می باشند و توسط کوره هوریزانتال سکوریت می شوند و از خصوصیات مهم آن ها این می باشد که اگر زمانی باد با شدت بیش از اندازه بوزد و موجب شکسته شدن آن ها شود هر متر از این شیشه ها به حداقل 1200 قسمت تقسیم می شود و از این رو مانع از ایجاد خسارت جانی می شود. بنابراین با اطمینان می توان گفت که درجه امنیت شیشه بالکن بالا می باشد . با وجود این باید گفت که مقاومت بالکن شیشه ای با توجه به نوع پروفیل ها و یراق آلات به کار رفته در آن و همچنین از طریق ضخامت و جنس شیشه (معمولا سکوریت نشکن) که تهیه می شود می تواند متفاوت باشد. علاوه بر نوع جنس و مواد به کار رفته نحوه ی نصب شیشه بالکن در مقاومت آن در برابر باد تاثیر دارد و نصابان باید تلاش کنند تا حتی الامکان وزن کل سیستم شیشه بالکن را به صورت مساوی روی کف و سقف تقسیم نمایند .

 

جهت دریافت اطلاعات در مورد محصولات آریان جام از جمله کابین دوش  ، دور دوشی ، جام ویترین و سیستم های فروشگاهی و … با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *