تمیز کردن شیشه کابین دوش

تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام

کابین دوش به عنوان وسیله کاربردی در حمام منازل نیاز به مراقبت و تمیز کردن دارد. تمیز کردن کابین حمام از معضلات بزرگی است که خیلی از افراد را درگیر خود است. به هنگام دوش گرفتن اعضای خانه شیشه های کابین دوش پر از لکه های آب می شود که اگر به موقع تمیز نشوند موجب تشکیل قارچ و جرم می گردند. همین مسئله موحب نارضایتی برخی از کاربران می شود. به طوری که عده ای آرزو می کنند که کاش هیچ وقت اقدام به تغییر دکوراسیون حمام خودم نمی کردند. ولی ما اینجاییم تا به شما بگوییم که دیگر نگران لکه های شیشه کابین دوش حمام خود نباشید. باور کنید برای انجام هر کاری راهی وجود دارد که دردسرش کمتر است. در این مقاله سعی شده است به تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام پرداخته شود.

نکاتی در رابطه با تمیز کردن شیشه کابین دوش

در ابتدا به خاطر داشته باشید که انباشته شدن آب سخت و تجمع صابون برروی شیشه کابین دوش احتمال ایجاد آسیب و لکه های دائمی را در پی خواهد داشت. ممکن است با تمیز کاری به صورت ظاهری این مشکل را حل کنید ولی امکان حل آسیب وجود ندارد. توصیه ما به شما تمیز کردن کابین حمام هر بار پس از دوش گرفتن است. با این کار شما فرصت به جمع شدن لکه ها نمی دهید.
پاک کردن شیشه کابین حمام با شیشه روب که وسیله ای سرلاستیکی با پارچه میکروفایبر پس از هر بار دوش گرفتن توصیه می گردد.

نکاتی برای تمیز کردن شیشه کابین دوش حمام

استفاده از شیشه روب ها و پارچه های میکروفایبر برای تمیز کردن شیشه پارتیشن حمام
شیشه روب مانند برف پاک کن دارای یک دسته و یک تیغه لاستیکی مسطح و طویل برای پاک کردن یا از بین بردن لکه ها از روی سطح کابین دوش است. هم چنین پارچه های میکروفایبر ابزارهایی مناسب برای زدودن لکه های آب و تجمع صابون هستند. با این وسیله می توان به راحتی زیر دسته های درب یا گوشه های تنگ را نیز تمیز کرد.

 

تمیز کردن شیشه حمام با استفاده از شوینده های روزانه
پس از اینکه با شیشه روب و پارچه میکروفایبر کار پاک سازی را انجام دادید آن را با کمک شوینده ها به صورت روزانه تکمیل نمایید. با شوینده ها حمام خود را برق می اندازید. مزیت بهره گیری از شوینده ها به صورت روزانه جلوگیری از تمیزکاری عمیق و خسته کننده است.
چنانچه علاقه به کارگیری شوینده های شیمیایی ندارید توصیه ما به شما استفاده از ترکیب زیر است:
نیم پیمانه الکل،نیم پیمانه آب اکسیژنه، یک قاشق غذاخوری براق کننده ظروف ماشین و یک قاشق غذا خوری مایع ظرفشویی را در یک بطری اسپری مخلوط کنید. در مرحله آخر بطری را با آب پر کرده و آن را به آرامی تکان دهید تا مواد بدون کف کردن ترکیب شوند. هم چنین بطری را از تابش آفتاب دور نگهداری کنید.

 

تمیز کاری عمیق شیشه کابین دوش حمام
به دلیل مشغله های مختلفی که وجود دارد، پاک سازی روزانه ممکن نیست. به همین خاطر برای تمیز کردن نیاز به چیزی فراتر از یک شیشه روب ساده است. بنابراین با استفاده از شوینده های قوی می توان سفیدک ها و لکه های آب سخت را از بین برد. همچنین می توان به کمک این پودرها سطح شیشه ای را خیس کرده و پودر را روی یک اسفنج غیر ساینده پاشید و آن را بر روی شیشه مالید. توصیه ما به شما استفاده از سرکه یا آب گرم است. در پایان کار نیز تمامی سطوح شیشه را با شیشه روب تمیز نمایید.

شوینده طبیعی برای تمیز کردن سطوح شیشه ای حمام
به کمک نیم پیمانه جوش شیرین و به میزان لازم آب یک خمیر غلیظ تهیه کنید و با استفاده از اسفنج سطح شیشه کابین دوش را تمیز نمایید. جوش شیرین به همراه آب شوینده ای ضد سفیدک تشکیل می دهد.

تمیز کردن شیارهای فلزی کابین حمام
برای پاک سازی نوارهای فلزی قاب درب ها و جاهای دیگر درز ها و سوراخ های زهکشی را مسدود کرده و آن ها را با سرکه پر کنید. سرکه شب تا صبح بماند و آن را صبح تمیز نمایید.

صابون قالبی در حمام ممنوع!
اگر می خواهید از میزان سفیدک های صابونی بر روی شیشه کابین دوش بکاهید از صابون قالبی استفاده نکنید. به طورکلی تمامی صابون های قالبی دارای تالک هستند که باعث سفیدک می شود . برای همین بهتر است از صابون های بدون تالک مانند صابون های طبیعی یا مایع استفاده کنید.

جهت اطلاعات بیشتر با تیم آریان جام تماس حاصل فرمایید.
نویسنده:مهری رقمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *