۶ راه شگفت انگیز ولی ساده برای افزایش فضای حمام

کابین دوش بدون قاب بندی

افزایش فضای حمام به سادگی می تواند انجام پذیرد و در این راستا، ما در آریان جام قرار است ایده های فوق العاده ای به شما بدهیم. با رعایت اصول خاص برای افزایش فضای حمام، می توانید براحتی از کوچکترین فضای ممکن در حمام خود نیز به درستی استفاده کنید. یکی از بهترین راه های افزایش فضای حمام، استفاده از کابین دوش است. این کابین به شکل شیشه ای در حمام قرار می گیرد و باعث صرفه جویی در استفاده از فضا خواهد شد. در ادامه این مقاله، به شما راه های افزایش فضا در حمام را نشان خواهیم داد. پس با ما همراه باشید.

مهم ترین اصل برای افزایش فضا در حمام چیست؟

یکی از مهم ترین نکاتی که در این باره باید رعایت کنید، این است که همیشه افزودن متراژ ساختمان و حمام راهکار مناسبی نیست! شاید شما خانه خود را ساخته اید و اکنون می خواهید فضای مورد استفاده خود را بیشتر کنید. برای این کار کافی است نکاتی که در ادامه به شما گفته می شود را رعایت کنید! اصل اساسی برای افزایش فضای حمام، خلاقیت شما است. خلاقیت باعث افزایش ذوق و هنر شما می شود و باعث بیشتر شدن انگیزه برای تنوع دادن به منزل خواهد شد.

ما در آریان جام علاوه بر تولید کابین دوش و شیشه بالکن، مطالب آموزشی و مفید را نیز در بخش وبلاگ قرار می دهیم تا بتوانید به خوبی دیزاین منزل خود را متنوع کنید. پس اگر به دکوراسیون منزل و زیبا تر ساختن فضای خانه خود اهمیت می دهید، حتما ادامه مطلب را بخوانید. در ادامه قرار است 6 تا از بهترین روش ها برای افزایش فضای حمام را به شما بگوییم.

1. از شیشه (بخصوص کابین دوش شیشه ای) استفاده کنید!

استفاده از شیشه در حمام می تواند حس پاکیزگی را بیشتر کند! علاوه بر این، شیشه ها می توانند شما را از هرگونه دیوار های ضخیم و بلااستفاده بی نیاز کنند. یکی از بهترین وسایل شیشه ای که می توانید در حمام استفاده کنید، کابین دوش شیشه ای است. کابین دوش در طرح ها و اندازه های متفاوتی تولید می شود و بسته به نیازتان می توانید آن ها را خریداری بکنید.

علاوه بر این، استفاده از دیگر شیشه ها نیز در حمام باعث افزایش فضای حمام می شوند. برای مثال، پرده های ضخیم و شیشه های مات را نیز بردارید و بجای آن ها از شیشه استفاده کنید. این کار باعث می شود تا فضای کلی حمام شما بیش از پیش دیده شود؛ اگر باور ندارید امتحان کنید!

6 راه شگفت انگیز ولی ساده برای افزایش فضای حمام

2. از رنگ های ملایم در متریال حمام استفاده کنید.

استفاده از رنگ های ملایم و کم رنگ در متریال می تواند احساس توهم فضای زیاد را به انسان بدهد! اگر می خواهید فضای حمام را بیشتر کنید، حتما از رنگ های ملایم و با اشباع کم استفاده کنید. دلیل این امر این است که استفاده از رنگ های قوی و به اصطلاح شارپ، باعث کوچک تر دیده شدن فضا می شود!

حتی اگر از حوله ها و لباس ها و تزئیناتی در حمام استفاده می کنید که رنگ بسیار اشباعی دارند، حتما آن ها را با وسایل کم رنگ تر جایگزین کنید! به همین راحتی می توانید یک حالت توهمی برای بیننده ایجاد کنید و فضای حمام را بزرگ تر نشان دهید.

3. برای افزایش فضای حمام سعی کنید وسایل اضافه را از درون حمام خارج کنید.

یکی از بهترین و ساده ترین راه ها برای افزایش فضای حمام، دور ریختن وسایل اضافی است! شاید این کار بسیار ساده باشد، اما می تواند تا حد زیادی شما را راضی کند. برای مثال، اگر در گوشه ای از حمام خود از کمد و یا کابینت های بزرگ استفاده می کنید، سعی کنید این کمد ها را با کابینت هایی که ارتفاع آن ها تا کف زمین نمی رسد جایگزین کنید. این کار باعث می شود تا شما علاوه بر داشتن کابینت، فضای کف بیشتری داشته باشید.

اگر دیوار های حمام شما سفید اند، برای خود جشنی بگیرید! زیرا رنگ سفید باعث بزرگ تر دیده شدن حمام می شود. همچنین استفاده از موزائیک های سیاه و سفید در کف منزل می تواند باعث افزایش فضای حمام در دید انسان شود. علاوه بر این، می توانید از یک آیینه بزرگ نیز در حمام استفاده کنید و به همین راحتی فضای حمام را افزایش دهید.

4. تلاش خود را بکنید تا فضا های زیادی را آزاد کنید!

اگر هنوز به فکر خرید روشویی برای حمام نیافتاده اید، باید به شما بگوییم که روشویی های ایستاده و قدی بدترین انتخاب برای شما خواهند بود! زیرا شما می توانید براحتی از روشویی های کوچک استفاده کنید تا هم روشویی داشته باشید و هم از فضای زیرین آن استفاده کنید! حتی می توانید در حین کار برای ساخت حمام، از شیر های تو کار استفاده کنید که داخل دیوار جاسازی شوند!

اما اگر هیچ یک از این کار ها را انجام نداده اید، نگران نباشید. می توانید وسایل اضافی را از حمام خارج کنید تا به همین راحتی افزایش فضای حمام را باعث شوید.

5. از سقف های کاذب و نورپردازی های مخفی استفاده کنید.

استفاده از لامپ های آویزان و یا لامپ هایی که در گوشه ای از حمام قرار داده می شوند و دور آن ها را کاوری پلاستیکی پوشانده است، باعث اتلاف بی دلیل فضای خانه خواهند شد. حال فرض کنید اگر از سقف های کاذب و نورپردازی های مخفی استفاده کنید، دیگر لامپی آویزان درون حمام نخواهید داشت! علاوه بر این، می توانید لامپ های کمی را روشن کنید تا فضای حمام را رمانتیک کنید!

استفاده از نورپردازی مخفی باعث می شود تا سقف حمام نیز کوتاه نشود! این باعث می شود تا بتوانید فضای بیشتری در حمام داشته باشید و براحتی از آن استفاده کنید.

6. برای افزایش فضای حمام، وسایل حمام را همیشه مرتب بچینید.

یکی از مهم ترین اصول برای افزایش فضای حمام که خانم ها با آن بیشتر آشنا هستند، استفاده از تکنیک مرتب سازی وسایل است! این تکنیک به حدی می تواند فضای حمام شما را بیشتر کند که شما دیگر نگران فضای کم در حمام نباشید! شما می توانید براحتی و با انجام یک مرتب سازی اساسی، فضای حمام را از 10 به 100 برسانید و از نگرانی های خود بکاهید.

علاوه بر این، می توانید از یک صندلی کوچک برای قرار دادن وسایل مختلف درون حمام استفاده کنید تا وسایل مرتب بمانند. این کار باعث افزایش نظم و دقت شما و همچنین افزایش بی نظیر فضای حمام خواهد شد.

جمع بندی و کلام آخر

در این مقاله از وبلاگ آریان جام به بررسی راه های مختلف افزایش فضای حمام پرداختیم. در این بین، استفاده از کابین دوش می تواند بسیار برای شما مفید باشد؛ زیرا هم تنوعی در دوش گرفتن شما ایجاد خواهد کرد و هم به شدت فضای حمام را افزایش خواهد داد. علاوه بر این، استفاده از کابین دوش شیشه ای می تواند مرتب سازی وسایل حمام را نیز سبب شود.

نظر شما درباره افزایش فضای حمام چیست؟ کدامیک از روش های گفته شده را تا کنون انجام داده اید؟ آیا از کابین دوش در حمام خود استفاده می کنید؟ می توانید نظرات خود را در بخش نظرات با ما در میان بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *