چگونه شیشه بالکن باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می شود؟

شیشه بالکن ریلی تاشو

شیشه بالکن باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می شود، بله! بطور متوسط، استفاده از شیشه بالکن می تواند مصرف انرژی شما را تا حدود 10.7 درصد کاهش دهد! تحقیقات انجام شده در این راستا که در کشور فنلاند انجام شده اند، حاکی از آن است که این عدد صرفه جویی در انرژی دقیق است! جالب سات بدانید که با استفاده از شبیه ساز های کامپیوتری و همچنین اندازه گیری میدانی، این میزان بیشتر هم می شود! در ادامه این مقاله، همراه آریان جام باشید تا چگونگی جلوگیری از اتلاف انرژی توسط شیشه بالکن را به شما بگوییم.

شیشه بالکن چه کاربردی در منازل دارد؟

بطور کلی، استفاده از شیشه بالکن می تواند نیاز های شما برای افزایش فضای خانه را تامین کند. علاوه بر این، می توانید از شیشه بالکن بعنوان یک بخش مهم از خانه خود یاد کنید؛ زیرا در بالکن می توانید دکوراسیون خاصی اعمال کنید و از تماشا و استفاده از آن لذت ببرید! جالب اینجا است که مزایای استفاده از شیشه بالکن به اینجا ختم نمی شود!

جلوگیری از اتلاف انرژی توسط شیشه بالکن یکی دیگر از مزایای فوق العاده این شیشه ها است. بطور کلی، اگر بخواهیم دقیق بررسی کنیم، باید بگوییم که شیشه های بالکن با هدف بسیار مهم عایق بندی حرارتی تولید می شوند. در نظر داشته باشید که دمای داخل بالکن باعث ایجاد شرایط بسیار سخت برای شیشه می شود. اما شیشه بالکن توسط آریان جام به نحوی تولید و ارائه می شود که این عایق بندی حرارتی به شکلی کاملا موثر و مفید صورت پذیرد.

چگونه شیشه بالکن باعث جلوگیری از اتلاف انرژی می شود؟

علاوه بر این، از این شیشه می توان بعنوان بادگیر های جدید و کارآمد استفاده کرد. جالب است بدانید که همیشه نسیم های صبحگاهی و یا شبانگاهی می توانند در بر هم زدن تعادل دمای اتاق موثر باشند! این خود باعث می شود تا عایق بندی حرارتی در منزل کم شود و در نتیجه مصرف انرژی و اتلاف آن بیشتر گردد. شیشه بالکن بعنوان یک عایق در برابر باد نیز عمل می کند و می تواند دمای بالکن را 1 درجه صرفه جویی کند! این مقدار عالی است! زیرا ما برای کاهش هر درجه دما، نیاز به مصرف انرژی زیادی داریم. به هر حال، این ها بخشی از کاربرد های شیشه های بالکن بودند؛ در ادامه، مهم ترین معیار های انتخاب این شیشه ها را به شما خواهیم گفت.

مهم ترین معیار های انتخاب شیشه بالکن مناسب برای خانه

یکی از مهم ترین فاکتور ها در جلوگیری از اتلاف انرژی توسط شیشه بالکن، انتخاب شیشه بالکن عایق بندی شده است. ما در آریان جام، بهترین شیشه های بالکن را با عایق بندی مناسب و کاملا اصولی به شما ارائه می دهیم. این مهم هنگامی با ارزش تر می شود که شما بدانید استفاده از شیشه بالکن بدون عایق هیچ تاثیری در جلوگیری از اتلاف انرژی ندارد! پس بدانید که اگر برای خرید شیشه بالکن هزینه می کنید، این هزینه نوعی سرمایه گذاری برای آینده شما خواهد بود. از دیگر معیار های انتخاب شیشه های بالکن، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. سعی کنید جهت جغرافیایی قرار دادن شیشه های بالکن را تعیین کنید.

قبل از هر چیز، باید بدانید که شیشه و بالکن شما قرار است به سمت کدام جهت جغرافیایی باشد. استفاده از بالکن ها که به سمت جنوب ساخته شده باشند، می تواند بیشترین جلوگیری از اتلاف انرژی توسط شیشه بالکن را داشته باشد. علاوه بر این، با قرار دادن بالکن به سمت جنوب می توانید در برابر سرما و گرمای بسیار زیادی نیز در امان بمانید. البته که این گفته بدین معنا نیست که شما اگر بالکن به سمت جنوب ندارید، از شیشه بالکن استفاده نکنید! خیر! استفاده از شیشه برای بالکن می تواند بهترین گزینه برای شمایی باشد که می خواهید در انرژی صرفه جویی کنید؛ حال بالکن شما چه به سمت جنوب باشد و چه به سمت های دیگر!

2. سعی کنید نحوه استفاده از این شیشه ها را یاد بگیرید!

ما معمولا در نظر داریم که شیشه ها در زمستان بسته شوند و در تابستان و بهار که هوا خوب است، باز شوند. اما گاهی اینگونه نیست! زیرا شما ممکن است در یک روز گرم تابستانی باشید و نیاز به دمای مناسب داشته باشید. در این حالت باز گذاشتن شیشه در بالکن کاری بس اشتباه است!

یا اگر در یک روز گرم زمستانی اقدام به بستن پنجره ها بکنید، شاید دمای بیرون خانه از درون خانه گرم تر باشد! پس در این حالت نیز باز هم اشتباه برخورد کرده اید.اگر سال های سال از بالکن خود استفاده نکرده اید، پیشنهاد می کنیم مطلب دیگر ما درباره افزایش فضای خانه را بخوانید.

3. اگر هزینه خرید شیشه بالکن زیاد است، مطمئن باشید که جلوگیری از اتلاف انرژی نیز بیشتر است!

بله! شاید شما معیار هزینه مناسب را برای انتخاب شیشه برای بالکن منزل خود انتخاب کرده باشید. اما این همیشه نمی تواند با یک مقدار ثابت اندازه گیری شود. لازم به ذکر است که اگر شما از شیشه های با کیفیت بالاتری استفاده کنید، می توانید حتی تا 12 درصد نیز در انرژی صرفه جویی کنید.

در مطالعاتی در آلمان ثابت شد که اگر از شیشه بالکن بی کیفیت استفاده کنید، هیچ صرفه جویی انرژی نخواهید داشت. اگر از شیشه عایق بندی شده با کیفیت متوسط استفاده کنید، می توانید امیدوار باشید تا حدود 5.6 درصد صرفه جویی کنید. اما اگر از شیشه لعاب دار با کیفیت بالا استفاده کنید، می توانید تا 12 درصد در جلوگیری از اتلاف انرژی توسط شیشه بالکن سهیم باشید! پس انتخاب با خود شما است؛ برای خرید بهترین شیشه های بالکن، با ما تماس بگیرید.

4. اگر می خواهید دکوراسیون منزل را تغییر دهید، در خرید شیشه بالکن شک نکنید!

یکی از مهم ترین کاربرد های شیشه ها برای بالکن علاوه بر جلوگیری از اتلاف انرژی، تازگی بخشیدن به دکوراسیون منزل است. شما می توانید براحتی و با انجام چندین عمل دکوراسیونی ساده، بهترین استفاده را از فضای بالکن خود داشته باشید. یکی از مهم ترین مزایای خرید شیشه بالکن، افزایش طول عمر بالکن است! بله! اگر مراقبت های لازم از بالکن انجام شود، طول عمر بالکن می تواند 6 الی 10 سال بیشتر شود؛ این فوق العاده است مگر نه!

جمع بندی و کلام آخر

بطور کلی، در این مطلب از آریان جام به بررسی انواع مزایا و کاربرد های شیشه بالکن و جلوگیری از اتلاف انرژی توسط شیشه بالکن پرداختیم. علاوه بر این، گفتیم که استفاده از این شیشه ها در افزایش طول عمر متریال بکار رفته در بالکن نیز نقش فراوان دارد. یادتان باشد که در انتخاب شیشه برای بالکن منزل خود بسیار دقت کنید؛ زیرا اگر به اشتباه شیشه ای را خریداری کنید، نه تنها باعث جلوگیری از اتلاف انرژی توسط شیشه بالکن نمی شوید، بلکه هزینه های اضافی ساخته اید که به همین راحتی از دست شما خواهد رفت!

نظر شما درباره استفاده از شیشه بالکن در منازل چیست؟ آیا به چشم دیده اید که این شیشه ها باعث کاهش مصرف انرژی در منازل شوند؟ آیا استفاده از این شیشه ها می تواند بطور موثر تمام مزایای گفته شده را به ما برساند؟ می توانید در بخش نظرات همراه ما باشید و سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *