طراحی تراس و بالکن + بیش از ۵۰ عکس

طراحی تراس و بالکن

بالکن و تراس ها بخشی اضافی از خانه ها می باشد که  فضای داخلی را به فضای خارجی ساختمان ها متصل می کند و کاربرد های بسیار زیادی دارند.تراس و بالکن فضایی نیمه باز و انعطاف پذیر در ساختمان ها می باشند و قابلیت دیزاین و طراحی به روش های مختلف را دارند. این محیط به دلیل فقدان دیوار و یا سقف محیطی دلپذیر و مناسب برای مطالعه ، غذا خوردن ، استراحت و سرگرمی می باشند با این وجود اغلب مردم بالکن ها را به دلایل مختلفی از قبیل وجود گرد و غبار و هوای سرد در زمستان و هوای گرم در تابستان بی اهمیت تلقی می کنند و از آن به عنوان محیطی برای نگهداری وسایل بی ارزش استفاده می کنند.

افزایش زندگی آپارتمان نشینی و همچنین کاهش متراژ خانه ها نیاز به محیطی زیبا و دنج برای لذت بردن و پرداختن به کار های مورد علاقه را الزامی می کند اما فضای خانه به علت محدود بودن این امکان را ایجاد نمی کند . در سال های اخیر طراحی بالکن و تراس به عنوان محیطی برای انجام کار های مورد علاقه و استراحت و …  برای شادابی و نشاط خانواده ها بسیار موثر واقع شده است و امروزه دیزاین یا طراحی بالکن و تراس از جمله ی دغدغه های مردم می باشد.

بسیاری از مردم  با طراحی تراس و بالکن به جای بی مصرف گذاشتن و استفاده نادرست از بالکن و تراس ،آن را به محیطی مفید با قابلیت های کاربرد فراوان تبدیل می کنند.طراحی تراس و بالکن متناسب با سلیقه ی افراد انجام می شود و می تواند به شکل های بسیار زیادی انجام شود .

نمونه‌های طراحی تراس و بالکن

در این بخش، ما قصد داریم نمونه‌های طراحی بالکن و تراس را به شما نشان دهیم تا شما بتوانید از این ایده‌ها استفاده کنید و الهام بگیرید. هدف ما ارائه راهکارهایی است که به شما در زیباسازی و بهینه‌سازی فضای بالکن کمک کند. از طرح‌های ساده و مینیمالیستی گرفته تا طرح‌های پیچیده و پر زرق و برق، همه و همه برای الهام بخشیدن به شما در نظر گرفته شده‌اند. امیدواریم که این ایده‌ها نه تنها به شما کمک کنند تا بالکن یا تراس خود را به یک فضای دلنشین و کاربردی تبدیل کنید، بلکه زمینه‌ساز خلق لحظات به‌یادماندنی در فضای باز خانه‌تان نیز باشند.

طراحی بالکن شیشه ای

طراحی شیشه بالکن

طراحی تراس و بالکن

شیشه بالکن

بالکن شیشه ای

چیدمان بالکن

طراحی بالکن

طراحی بالکن و تراس

تزئین تراس

تزئین بالکن

چیدمان تراس

ایده برای تراس

ایده برای بالکن

ایده برای طراحی بالکن

ایده برای بالکن و تراس

زیباسازی بالکن

زیباسازی تراس

چیدن تراس و بالکن

طراحی برای تراس

اشیا برای تراس

اشیا برای بالکن

طراحی کردن بالکن

مبلمان بالکن

مبلمان تراس

شیشه برای بالکن

چیدمان و طراحی بالکن

چیدمان و طراحی تراس

تراس و بالکن

استفاده از بالکن

بهینه سازی فضای تراس

بهینه سازی فضای بالکن

استفاده از تراس

بالکن زیبا

تراس زیبا

بالکن جذاب

تراس جذاب

طراحی بالکن کوچک

نصب بالکن شیشه ای

طراحی تراس کوچک

بالکن لوکس

تراس شیشه ای

بالکن مینیمال

تراس مینیمال

نصب شیشه در تراس

استفاده از شیشه برای بالکن

تراس کوچک

شیشه در تراس و بالکن

بالکن مینیمال شیشه ای

تراس شیشه ای مینیمال

بالکن بزرگ

تراس بزرگ

شیشه بالکن برای تراس

تراس و بالکن مینیمال

چیدن تراس و بالکن

بالکن شیشه ای بزرگ

طراحی بالکن ساده

بالکن دلباز

تراس چوبی

اگر بالکن شما کوچک است و به طراحی‌های دیگری نیاز دارید، پیشنهاد می‌کنیم مقاله “دیزاین بالکن کوچک + بیش از 60 عکس” را در بخش مجله سایت آریان جام مطالعه کنید.

روش های طراحی تراس و بالکن

طراحی تراس و بالکن به وسیله راه های زیادی ممکن می باشد و هر کس مطابق با سلیقه و نیاز خود آن ها را طراحی می کند.بالکن و تراس در ساختمان های مختلف ممکن است اندازه های مختلفی داشته باشد و برخی از افراد آن را برای نشستن و صرف غذا یا عصرانه و خوردن چای ، خواندن کتاب  و …  طراحی می کنند و برخی دیگر به عنوان محل بازی کودکان و یا محلی برای پروش گل و گیاه استفاده می کنند.

تمامی این کار ها با صرف مقداری سلیقه و تزئین و … امکان پذیر می باشد ولی مشکلاتی نیز وجود دارد که موجب اشکال و یا به طور کلی مانع از انجام این کار ها می شود . ایران کشوری چهار فصل می باشد که سرد و گرم و طوفانی و متعادل می باشد . انجام کارهای مورد علاقه همچون پرورش گل و گیاه و یا نشستن در فضای بالکن در تمامی فصول سال امکان پذیر نمی باشد و سرما و گرما و یا هوای آلوده و گردو غبار و … این کار را غیر ممکن می سازد  . مهندسان و صنعتگران برای حل این مشکل شیشه بالکن را طراحی کردند . برای طراحی تراس و بالکن ، شیشه بالکن  که ابزاری بسیار کاربردی برای مفید سازی بالکن و تراس می باشد از بهترین گزینه ها می باشد .

تاثیر شیشه بالکن در طراحی تراس و بالکن

شیشه بالکن نسل جدید و مدرن برای طراحی تراس و بالکن می باشند که محیط بالکن را به فضای شیک بسیار زیبایی شیشه ای تبدیل می کند که با وجود آن انجام تمامی کارهای غیر ممکن در بالکن و تراس ممکن می شود .

شیشه بالکن به عنوان عایق های صوتی ، حرارتی عمل می کنند و استفاده از آن ها در طراحی تراس و بالکن مانع از ورود هوای سرد از بیرون به بالکن و خروج هوای گرم از بالکن و خانه ها به بیرون در زمستان می شوند و مانع مناسبی برای جلوگیری از نفوذ گرد و غبار به داخل بالکن و خانه ها می باشند . شیشه بالکن عایق صوتی می باشند و از ورود  سرو صدای خیابان و بیرون ساختمان ،  به داخل  بالکن جلوگیری می کنند .

بنابرین طراحی تراس و بالکن به وسیله ی شیشه بالکن موجب می شود تا به راحتی و بدون ترس از خراب شدن گل ها در سرما و گرمای زیاد و با ایجاد تهویه مناسب به پروش گل و گیاه در این محل پرداخت.فکر کردن درمورد نشستن در فضایی گرم و محیطی باز با دیدن دانه های برف و باران که بر زمین می ریزد بدون ترس از سرما و خیس شدن و نوشیدن ، نوشیدنی گرم بسیار خوشایند می باشد که به وسیله شیشه بالکن ها میسر می شود .

انواع شیشه بالکن برای طراحی تراس و بالکن

برای طراحی تراس و بالکن ، انواع مختلفی از شیشه بالکن ها را می توان نصب کرد که مطابق با سلیقه افراد باشد. بسیاری از افراد برای استفاده از شیشه بالکن دوست ندارند کارهایی که در بالکن انجام می دهند از بیرون دیده شود ، ولی در عین حال به زیبایی نمای ساختمان و بالکن نیز بسیار اهمیت می دهند  ،بنابرین می توانند از شیشه های مات و زیبای سند بلاست که طرح های زیبایی را می توان بر روی آن ایجاد کرد استفاده کنند.

برخی از افراد دوست دارند که در هنگام نشستن در بالکن و استراحت و … هیج مانعی جلوی دیدشان را نگیرد ، این افراد دوست دارند در طراحی بالکن و تراس به وسیله ی شبیشه بالکن از شیشه های شفاف استفاده شود . شیشه بالکن ها همچنین برای طراحی تراس و بالکن می تواند به صورت اتاقکی شیشه ای ثابت باشد و یا از پانل هایی طراحی شود که در صورت تمایل بتوان آن را جمع نمود و از هوای آزاد لذت برد.

این نوع از بالکن شیشه ای که تاشو نامیده می شوند قابلیت های فراوانی را برای بالکن ایجاد می کنند و به افراد این امکان را می دهند که در هوای خوب به راحتی آن را جمع کرده و از هوای آزاد لذت ببرند و یا این که به راحتی دو طرف شیشه  را تمیز کنند . شیشه بالکن تاشو، به روز ترین و مدرن ترین ابزار برای طراحی تراس و بالکن می باشند.

سخن پایانی

در این مقاله، ما با ارائه انواع عکس‌ها و طرح‌ها، سعی کردیم تا ایده‌های جذاب و خلاقانه‌ای برای طراحی تراس و بالکن به شما ارائه دهیم. امیدواریم که این مجموعه‌ای که با دقت و علاقه تهیه شده، الهام‌بخش شما در طراحی بالکن منزلتان باشد و به شما کمک کند تا تراس یا بالکن خود را به مکانی دلپذیر و کاربردی تبدیل کنید.

اگر در این مسیر تصمیم گرفتید که از شیشه بالکن برای افزایش زیبایی و کارایی بالکن یا تراس خود استفاده کنید، آریان جام همراه شماست. ما در آریان جام، با ارائه خدمات نصب شیشه بالکن با کیفیت بالا و استفاده از متریال درجه یک، آماده ایم تا به بهترین شکل ممکن در کنار شما باشیم. تیم ما با تجربه و تخصصی که در زمینه نصب شیشه بالکن دارد، تضمین می‌کند که نهایت زیبایی و کارایی را به فضای بالکن یا تراس شما بیافزاید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *