طریقه حصار کردن بالکن

شیشه بالکن آریان جام

بالکن ها همیشه از مورد علاقه ترین قسمت های منزل بوده اند. این بخش از ساختمان در سال های اخیر به یکی از کاربردی ترین و اصلی ترین نقاط منزل تبدیل شده است. معایب و کاستی هایی که در این سازه وجود داشت پس از گسترش و رونق استفاده از این محیط بیشتر به چشم آمد. برای مثال در فصول سرد و مرطوب، در مناطق بسیار گرم و شرجی، در هنگام باد و یا حجوم گرد و غبار، استفاده از بالکن غیرممکن و این قسمت از خانه عملا بلااستفاده می شد. در این هنگام طراحان و مهندسان به فکر راه چاره افتادند. این راه چاره چیزی نبود جز استفاده از شیشه های سکوریت بالکنی برای محصور کردن بالکن. شیشه بالکن های تاشو، علاوه بر استحکام و مقاومت کافی، عایق صدا و حرارت نیز هستند. هم چنین محصور کردن بالکن از ورود انواع حشرات موذی، پرندگان و سایر جانوران به محیط جلوگیری می نماید.
با محصور کردن بالکن و داشتن یک فضای بسته که دارای نور مستقیم خارجی بوده و دما و حرارت آن کاملا تحت اختیار است، می توان با کمی خلاقیت و پشتکار یک گلخانه ی زیبای شیشه ای داشت که نشستن در آن بین گلها و گیاهان و استفاده از نمای محیط باز خارجی می تواند تاثیر بسیار مثبتی بر روحیه ی هر فرد و جذاب تر کردن محیط داشته باشد. در مواردی دیده شده است که با پرورش گیاهان رونده در محیط بالکن، فضایی کاملا سرسبز و جنگلی تشکیل شده است. این امر مستقیماً موجب کاهش استرس و فشار زندگی مدرن و فضای کوچک آپارتمانی می شود.
دلیل عدم استفاده از مصالحی مانند فلز و سیمان این است که استفاده از شیشه به دلیل نگاه داشتن فضای دلباز اصلی محیط، حال و هوا و روح بالکن را حفظ کرده و آن را به اتاق ساده ی دیگری بدل نمی نماید. اما شیشه ی به کار رفته در بالکن می بایست منعطف تر و مستحکم تر از شیشه های معمول می بود تا بتواند فشار مستقیم را بهتر تحمل کنند. این شیشه ها پس از طی فرآیندی بنام سکوریت شدن، حداقل پنج برابر مستحکم تر و عایق تر از شیشه های معمولی می شوند.

طریقه حصار کردن بالکن

تغییرات ظاهری برای زیباسازی شیشه های سکوریت در همان مرحله ی قبل از سکوریت کردن بر شیشه اعمال می گردد. برای مثال می توان برای ساخت شیشه سکوریت از شیشه ی رفلکس، شیشه های رنگی، شیشه های طرح دار چاپی، شیشه های لعاب دار و… استفاده کرد. تمام این مراحل باید قبل از سکوریت کردن بر شیشه اعمال شود. حتی برش خوردن شیشه و تقسیم آن به قطعات مورد نظر نیز پروسه ای است که باید پیش از سکوریت کردن شیشه صورت پذیرد.
مزیت اصلی شیشه ی سکوریت داشتن لبه های صیقل خورده ی غیر برنده (دیاموند) است. شیشه ی سکوریت به نحوی طراحی شده که حتی بر فرض شکستن، قطعات کوچک شیشه غیر برنده باشند.
اما طرز قرار گرفتن این شیشه ها بر روی بالکن چگونه است؟ پاسخ این است که رایج ترین نوع قرار گرفتن این شیشه ها بر روی بالکن نوع ریلی می باشد. بالکن تاشو شیشه ای سکوریت ریلی درست مانند پنجره های آلومینیومی ریلی قدیمی عمل می کند. یعنی به عبارتی چندین شیشه ی هم سایز و هم اندازه که در کنار هم قرار می گیرند و از بالا و پایین درون ریل هایی جا افتاده و توسط چرخ های بلبرینگ دار مخصوص حرکت می کنند.
مزیت این نوع محصور کردن بالکن این است که در فصل های گرم و هنگامی که آب و هوا مناسب و مطلوب است می توان این شیشه های ریلی را جمع کرده و مجددا بالکن اولیه ای بی حصار داشت. این قطعات شیشه ای در هنگام جمع شدن در کنار دیوار و روی یکدیگر قرار گرفته و کم ترین محیط ممکن را اشغال می نمایند.
لازم به ذکر است که در ساخت و نصب شیشه بالکن حتی نیازی به جاگذاری ستون و یا پروفیلهای عمودی نیست، زیرا این شیشه ها با اتصال درست ریل ها کاملا کیپ یکدیگر قرار گرفته و علاوه بر زیباتر ساختن سازه، از کور شدن دید نیز جلوگیری به عمل می آورد. داشتن دید تمام و کمال در بالکن بر حفظ حالت آزادی و دلبازی محیط تاثیر فراوان دارد.
نمونه های ثابت و غیر ریلی شیشه های سکوریت بالکنی نیز موجود می باشد که نسبت به شیشه های ریلی و تاشو طرفداران کمتری دارند زیرا در صورت استفاده از این سازه ها در موارد نیاز خیلی کمتر می توان از هوای آزاد و فضای طبیعی استفاده نمود. همچنین نظافت و پاک کردن شیشه ها فوق العاده خطرناک و گاها غیرممکن می شود.

جهت اطلاعات بیشتر و همچنین مشاوره فنی می توانید با تیم آریان جام تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *