نحوه ساخت کابین دوش

نحوه ساخت کابین دوش

برای ساخت کابین دوش در ابتدا لازم است تا فضای موجود برای کابین دوش اندازه گیری و ارزیابی شود و سپس شکل و ساختار مناسب برای فضای مورد نظر و سلیقه ی افراد تعیین شود .

  • هنگامی که به فکر ایجاد کابین دوش در منزل خود هستید ، ابتدا لازم است این نکته را در نظر بگیرید که اندازه و مدلی انتخاب شود که فضای کافی برای حرکت در داخل آن وجود داشته باشد و علاوه بر این در داخل آن برای تجهیزات و عناصر دیگر نیز جا باشد .
  • در اجرای کابین دوش علاوه بر نوع و اندازه مناسب مکانی که قرار است کابین در آن جا اجرا شود ، نیز از اهمیت بالایی برخوردار می باشد . اگر کابین دوش در محل دوش قدیمی نصب شود در این صورت کار ساده تر می شود و نیازی به لوله کشی در آن وجود نخواهد داشت و محل شیر آب گرم و سرد در آن مشخص می باشد .
  • در هنگام انتخاب کابین دوش از نکات با اهمیت دیگری که وجود دارد ، تهیه آن از مکان های معتبری می باشد که نام تجاری شناخته شده داشته باشند و محصولات آن ها از مرغوبیت و کیفیت برخوردار باشد و طرح های متنوعی داشته باشد . در صورتی که انتخاب درستی صورت نگیرد و از محصولات تجاری نام آشنا استفاده نشود ، پس از مدتی نشانه هایی از فرسودگی و خرابی در قسمت های مختلف حمام ایجاد خواهد شد و امکان اختلال در سیستم های موجود وجود خواهد داشت و این موجب از بین رفتن هزینه و زمان تلف شده و مهمتر از همه نیاز به صرفه هزینه ی دوباره خواهد داشت . بنابراین برای پیشگیری از تمام این اتفاقات و برای استفاده طولانی مدت از حمام بهتر است از همان ابتدا به دنبال جنس با کیفیت و مرغوب باشید و به خاطر مقداری هزینه ی ناچیز جنس نامرغوب را به کار نبرید .
  • لازم است تا در هنگام خرید کابین دوش در مورد نحوه تحویل و نصب آن و همچنین ضمانت نامه پس از فروش از فروشنده پرس و جو کنید . لازم است تا کابین دوش را پس از تحویل و نصب به خوبی بررسی کنید و از اینکه تمامی قسمت های آن از قبیل بدنه و سیستم های مختلف سالم باشند و کارکرد درستی داشته باشند ، اطمینان کسب کنید و در صورت وجود مشکل همان جا به فردی که برای تحویل آمده بگویید تا مشکل رفع شود .

انواع کابین دوش

اتاقک های ساده :

از زمانی که استفاده از کابین های دوش رواج پیدا کرده است می توان گفت که اتاقک های حمام ساده که در اشکال مستطیل یا مربع وجود دارند از بهترین آن ها می باشند . این اتاقک ها فقط مجهز به دوش می باشند و هیچ امکانات دیگری ندارند . برای استفاده بیشتر از فضا و همچنین داشتن امکانات بیشتر در داخل کابین دوش می توان به جای استفاده از کابین دوش ساده مدل های پیشرفته تر و مجهزتر آن ها را نصب نمود .

کابین های پیشرفته :

این نوع از کابین ها عنصری شگفت آفرین در سرویس بهداشتی می باشند که دارای انواع مدل های متنوع با طراحی های زیبا و شکیل می باشند . کابین های پیشرفته به دلیل اینکه از لحاظ ساختاری نیز دارای انواع مختلف می باشند ، بنابراین برای هر ساختار و مقیاسی نوع مناسبی از آن وجود دارد . دوش کابین پیشرفته نسبت به کابین های ساده فضای زیادی را اشغال نمی کنند اما در عوض از امکانات بسیار زیادی از قبیل سیستم های جکوزی ، جت های مختلف ماساژ ، سونا و … برخوردار می باشند و در صورت به کار بردن آن ها می توان تجربه ی یک حمام لذت بخش و مفرح را داشت .

کابین دست ساز :

کابین دست ساز به کابین هایی گفته می شود که با نصب یک در یا یک پانل مناسب مقابل قسمت فرورفته از فضا ایجاد می شود . این کابین ها باید طوری باشند که گرما و بخار و همچنین آب از آن خارج نشود و به بیرون نفوذ نکند . به این صورت دو سمت کابین با دیوار پوشانده می شود .

انواع درهای مناسب برای کابین دوش

درهای کشویی :

استفاده از درهای کشویی در کابین دوش موجب می شود تا فضای حمام زیاد اشغال نشود . این نوع درها بسیار مناسب و کاربردی می باشند.

درهای کشویی کابین دوش

درهای محوری یا لولایی :

این درها در هنگام باز شدن مقداری فضا اشغال می کنند و به همین دلیل باید فضای کافی برای باز شدن آن ها وجود داشته باشد . نحوه ی باز شوندگی درب های محوری یا لولایی به صورت راست بازشو و چب بازشو می باشد .

درهای لولایی کابین دوش

درهای تاشو :

برای حمام هایی که فضای کافی برای باز شدن درهای محوری  وجود ندارد ، استفاده از درهای تاشو بسیار مناسب می باشد .

درب کابین دوش تاشو

شیشه های کابین دوش

شیشه :

در کاین های دوش و پانل ها معمولا شیشه های نشکن که سخت و ایمن می باشند به کار برده می شوند . در ها و پانل های شیشه ای در دو نوع وجود دارند که به صورت مشچر و شفاف می باشند . نوع مشچر شیشه ها موجب می شوند تا فضای داخل حمام از بیرون قابل رویت نباشند . این شیشه ها دارای انواع طرح های زیبا و چشمگیر می باشند . قاب کابین نیز در برخی از کابین دوش ها به کار برده می شود که از مواد نقره ای رنگ و شبیه به کروم در آن ها استفاده می شود . برخی از مدل های مدرن آن ها بدون قاب می باشند و بسیار زیبا و شیک می باشند .

ضخامت شیشه :

ضخامت شیشه ها از جمله نکات مهم در اجرای کابین دوش می باشد که هر چقدر بیشتر باشد بهتر است . حداقل ضخامت شیشه ها برای ایمنی بیشتر باید 5 تا 6 میلی متر باشد .

حفاظت از لبه شیشه :

در اجرای کابین دوش در صورتی که شیشه ها فاقد قاب حفاظت شده  باشند ، خیلی زود می شکنند و در معرض آسیب قرار می گیرند . بنابراین برای ایمنی و عمر بیشتر آن ها بهتر است تا از شیشه هایی استفاده شود که دارای قاب آلومنیومی می باشد .

فرم های آلومنیومی

قاب های آلومنیومی :

استفاده از قاب های آلومنیومی در کابین دوش موجب حفاظت از آن ها می شود و به همن دلیل لازم است تا از کیفیت و ضخامت آن ها اطمینان حاصل نمود . برخی از قاب ها  که در کابین های دوش به کار برده می شوند ، از جنس پلاستیک فشرده می باشند که از نظر ظاهری شبیه به قاب آلومنیومی می باشند در حالی که در واقعیت چنین نمی باشند . این نوع از قاب ها قیمت ارزانتری نسبت به قاب های آلومنیومی دارند و کیفیت آن ها نیز پایینتر می باشد و قابلیت محافظت از شیشه را به اندازه قاب های آلومنیومی واقعی ندارند . هر چه قدر ضخامت قاب آلومنیومی بیشتر باشد ،قدرت و جنبه ی حفاظتی آن ها بیشتر خواهد بود . برخی از تولید کنندگان برای سود بیشتر و کاهش هزینه ها و قیمت محصول  آلومنیوم های بازیافت شده یا کامپوزیت های آلومنیوم را به کار می برند که از مقاومت کافی برخوردار نمی باشند و امکان آسیب در برابر صدمات و … در آن ها وجود دارد .

زیر دوشی های کابین دوش

سینی های فضای دوش :

سینی های دوش از اجزای کابین های دوش به شمار می روند که استفاده از آن ها در زیر دوش این موضوع را تضمین می کند که آب از محوطه دوش خارج نشود و آب بندی و مکش در آن به خوبی صورت بگیرد . سینی های دوش معمولا از سنگ های یک تکه و اکریلیک های سنگین تولید می شوند . در انتخاب آن ها بهتر است دقت شود تا سینی هایی با عمق بیشتر به کار برده شود و همچنین سطح آن ها لغزنده نباشد تا موجب ایمنی افراد شود .

نصب سینی دوش :

نیاز به حساسیت بالا دارد و باید دقت شود تا طوری نصب شود که زمانی که تحت فشار قرار می گیرد دچار نشتی نشود . بنابراین بهتر است در هنگام نصب سینی دوش در کابین دوش از متخصص این کار کمک گرفته شود . استفاده از سینی دوش اختیاری می باشد و هدف از آن صرفه جویی در مصرف آب و جلوگیری از به هدر رفتن آب می باشد ، بنابراین در صورتی که افراد تمایل به استفاده از آن نداشته باشند ، می توانند استفاده نکنند .

سینی اکریلیک :

سینی زیر دوش اکریلیک انواعی از سینی ها می باشند که در انواع و کیفیت های مختلف در بازار وجود دارند . سینی های اکریلیکی دارای خلوص بیشتر ، از کیفیت بالاتری برخوردار می باشند .

سینی های اکریلیکی با رنگ سفید خیلی روشن و برلیانی معمولا از کیفیت خوبی برخوردار نمی باشند ، اما سینی دارای رنگ سفید کدر ، از کیفیت بیشتری برخوردار می باشند . همین تنوع زیاد در سینی ها موجب شده است تا قیمت آن ها متفاوت باشد . اما لازم به ذکر است که هر چقدر که سینی مرغوب تر و با کیفیت تر باشد از قیمت بالاتری برخوردار می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *