چگونه شیشه های حمام را تمیز نگه داریم؟

برای کاهش میزان جرم و کثیفی روی شیشه، باید بدانید که چگونه دوش خود را با کارهای روزانه تمیز نگه دارید. این کارها چند ثانیه بعد از هر دوش گرفتن طول می کشد، اما شما مقدار قابل توجهی از زمان را در جلسات تمیز کردن هفتگی صرفه جویی می کنید! در ادامه، شما با 6 روش موثر برای تمیز نگه داشتن شیشه های خانه آشنا می کنیم.

1. از اسپری های تجاری تمیز کننده استفاده کنید.

چندین اسپری حمام تجاری در بازار وجود دارند. (حالا ما نام نمی بریم!) اسپری این محصولات طبق دستورالعمل آن ها، از تجمع کف و لکه آب روی شیشه جلوگیری می کند. همیشه دستورالعمل‌های استفاده از این محصولات را دنبال کنید و یادتان باشد که آن‌ها را می‌توانید بیشتر برای حفظ ظاهری عالی استفاده کنید. از آنجایی که این محصولات به جلوگیری از انباشتگی جرم کمک می کنند، ابتدا قبل از اسپری روی شیشه، سطح آن را خشک کنید.

تمیز کردن شیشه با شوینده های تجاری
تمیز کردن شیشه با شوینده های تجاری

2. صابون یا شامپوی بدن خود را عوض کنید.

از آنجایی که کف ها از موم پارافین موجود در صابون می‌آیند، هنگام دوش گرفتن از یک ماده تمیزکننده دیگر استفاده کنید. برای جلوگیری از این مشکل، یک شامپوی شستشوی بدن یا صابون مایع انتخاب کنید. برخی از صابون‌های تخته‌ای حاوی تالک نیستند که به ایجاد کف پاشی کمک می‌کند. چنین صابون‌هایی را انتخاب کنید که از تالک استفاده نمی‌کنند تا آلودگی شیشه را کاهش داده و کار ساده تری برای تمیز کردن شیشه های منزل داشته باشید!

3. آب را تصفیه کنید.

اگر در منطقه‌ای با آب سخت زندگی می‌کنید و مشکلات ذاتی آب مثل وجود دیگر مواد معدنی را تجربه می‌کنید، یک تصفیه آب خانگی تهیه کنید. از آنجایی که این راه گزینه گران قیمتی است، فقط در صورتی آن را انتخاب کنید که آب سخت تمیز کردن لباس ها و نگهداری شیشه ها را دشوار کند. شما همچنان باید حمام خود را به طور منظم تمیز کنید تا تجمع کف صابون را کاهش دهید.

4. شیشه کابین دوش خود را ضد آب کنید!

از آنجایی که آب باعث ایجاد لکه می شود، می خواهید شیشه کابین دوش خود را با محصولی مراقبت کنید که از ماندن آب روی سطح جلوگیری کند؟ شما ممکن است از روش های ضد آب کردن شیشه جلوی اتومبیل خود استفاده کنید و همین محصولات می توانند از شیشه دوش شما نیز محافظت کنند.

دستورالعمل های روی بطری ضد آب شیشه جلو را برای مراقبت از شیشه دوش خود دنبال کنید. این محصولات باعث می شوند آب، خاک و صابون از روی شیشه از بین برود. اگر این مواد نتوانند بچسبند، نمی توانند لکه یا تجمعی روی شیشه شما باقی بگذارند.

5. از رطوبت اضافی جلوگیری کنید.

خلاص شدن از شر رطوبت روی شیشه، از شیشه شما در برابر لکه های آب سخت محافظت می کند. یکی از بهترین راه ها برای تمیز نگه داشتن شیشه کابین دوش این است که اجازه دهید حمام و دوش شما پس از هر بار استفاده از هوا خالی شود. بعد از دوش گرفتن، درب حمام را باز بگذارید و حداقل 20 تا 30 دقیقه بعد از دوش گرفتن، دریچه تهویه حمام را باز بگذارید. انجام این کارها به خروج هوا از حمام و کاهش رطوبت موجود در اتاق کمک می کند.

6. شیشه ها را مرتبا خشک کنید.

خشک کردن دوش بعد از هر بار استفاده، از نشست لکه های باقی مانده از آب سخت روی شیشه جلوگیری می کند. برای این کار می توانید از پارچه میکروفیبر یا اسکاچ استفاده کنید. هر دو به یک اندازه خوب عمل می کنند، اما پارچه های میکروفیبر می توانند مواد تمیز کننده را با بازدهی بیشتری استفاده کنند!

پس از هر بار دوش گرفتن، شیشه را با یک پارچه میکروفایبر خشک پاک کنید. پارچه ها به گوشه ها و زیر درب کابین دوش شما می رسند و این مزیت آنها را به ابزاری ایده آل برای تمیز کردن شیشه و خشک کردن آن تبدیل می کند. پارچه های میکروفایبر جایگزین بهتری برای حوله های کاغذی یکبار مصرف یا دستمال های شستشوی استاندارد هستند؛ زیرا این مواد سطوح را خراش نمی دهند و تکه هایی از الیاف را روی سطح باقی نمی گذارند. این پارچه همچنین در از بین بردن رگه های خش روی شیشه به خوبی عمل می کند.

مطمئن شوید که پس از استفاده از پارچه ها، آب را فشار داده و برای جلوگیری از کپک زدن، آنها را خشک کنید. این پارچه ها را حداقل هفته ای یکبار بشویید تا تمیز بمانند.

جمع بندی و سخن آخر

در این مقاله از آریان جام، به بررسی انواع روش های موثر برای تمیز کردن شیشه های منزل پرداختیم. این روش ها را می توانید برای تمیز کردن شیشه بالکن و همچنین کابین دوش استفاده کنید. نکته قابل توجه اینجا است که مراقبت از شیشه ها باید دائمی باشند. سعی کنید روشی موثر از نظر خودتان را انتخاب کنید و مرتبا آن را انجام دهید. در ضمن در بخش کامنت ها به ما بگویید که چه روشی برای تمیز کردن شیشه ها را مناسب تر می دانید.

اگر این مطلب برای شما مفید بود، حتما برای دوستان خود ارسال کنید. (البته اگر برای افراد خاصی که مدنظر دارید نفرستادید هم مختار اید!) برای مشاهده دیگر مقالات آموزشی وب سایت ما، وارد بخش وبلاگ شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *