اثر گلخانه ای بالکن شیشه ای در بالکن

گلخانه شیشه ای

امروزه با گسترش صنعت ساخت و ساز مصالح نوین و پیشرفته زیادی نیز وارد این عرصه شده اند که تاثیر خوبی در بهینه سازی انرژی و زیباسازی محیط دارند. از جمله به روز ترین پدیده های معماری پوشش دیوارها با شیشه است که امکان جمع شدن برای فضاهای باز ساختمان را نیز فراهم می کند. این امکان جدید تحت عنوان بالکن شیشه ای ریلی در بین مردم شناخته شده است.

بالکن شیشه ای تاشو در چهار فصل سال به شما امکان استفاده بهینه از فضا را می دهد.

طراحی بالکن شیشه ای به گونه ای است که می توانید در صورت مساعد بودن هوا تمامی شیشه ها یا قسمتی از آن ها را جمع کنید و در ایام سرد سال تمامی آن را بسته نگهدارید و از تماشای محیط بیرون لذت ببرید. در ساخت این محصول از شیشه سکوریت ۸ میلی متری نشکن و درزگیرهای پلاستیکی یا آلومینیومی استفاده شده است. این سیستم به طور تقریبی ۱۰۰ درصد عایق نفوذ گرد و غبار و برف و باران به داخل است. نسبت عایق حرارتی و صوتی بودن آن نیز ۸۰ درصد می باشد. به راحتی می توان کار نظافت سطح خارجی شیشه ها را انجام داد چرا که شیشه ها بدون هیچ محدودیتی به داخل بالکن چرخانده می شوند. بهره گیری از پروفیل های آلومینیوم با آلیاژ مقاوم مشکل زنگ زدگی و خوردگی و هم چنین دِفُرمه شدن در تغییرات دما را از بین برده است.

کاربرد شیشه بالکن

این محصول جهت استفاده در بالکن ها، آلاچیق ها، گلخانه، رستوران، ورودی نمایشگاه ها، پوشش های دور استخر، پارکینگ، سالن های همایش و کلیه فضاهای باز طراحی شده است. هم چنین می توان به عنوان پارتیشن نیز مورد استفاده قرار داد.

مزایای استفاده از بالکن شیشه ای تاشو یا همان پارتیشن شیشه ای متحرک

 _ایجاد نمایی یکدست بدون هیچ ستون یا مانع دیدی با هر طولی که باشد.

_استفاده مفید از فضا در طول چهار فصل سال

_ عایق مناسب در برابر برف و باران و… جلوگیری از ورود حشرات موذی به داخل خانه

_ امکان شست و شوی آسان شیشه ها هم از داخل و هم از خارج

ویژگی های تراس شیشه ای

این محصول برای هر شکل بالکنی قابلیت اجرا دارد. می توان با توجه به نوع ساختمان و طرح آن تراس شیشه ای را به شکل های گرد، سهمی و زاویه دار اجرا کرد.

انواع مختلف بالکن (تراس) شیشه ای

این محصول در دو نوع قاب آلومینیومی و بدون قاب (فریم لس) تولید و ساخته می شود.

اثر گلخانه ای بالکن شیشه ای در بالکن

همان طور در بخش کاربری های بالکن شیشه ای گفته شد یکی از کاربرد های این محصول برای گلخانه ها است.

به طور کلی گلخانه فضایی برای کشت گیاهان محسوب می شود که توسط پوشش هایی شفاف احاطه شده است. پوشش گلخانه ها موجب به وجود آمدن اثر گلخانه ای و محبوس شدن انرژی خورشید می شود. یک گلخانه مناسب گیاهان را از سرمای طاقت فرسای زمستان و گرمای زیاد تابستان حفظ می کند.هر کدام از گیاهان برای رشد خود به شرایط ویژه ای از جمله شدت نور، دمای روزانه، دمای شبانه، رطوبت نسبی هوا و خاک  نیاز دارند که در گلخانه باید به این شرایط توجه گردد. جهت پرورش تجاری گیاهان با کیفیت بالا و درطول سال باید شرایط محیطی مطلوب به همراه کنترل عوامل خسارت زا نظیر باد، طوفان‌های ویرانگر، سرما و یخبندان و… در گلخانه را به شکل مطلوبی در نظر بگیریم. امروز نیاز روز افزون بازار به گل های زینتی و دارویی و تجاری اهمیت گلخانه را به صورت چشم گیری بالابرده است و با سرمایه گذاری مناسب در این زمینه می توان به درآمد خوبی رسید.

امروزه افراد زیادی علاقه مند به پرورش گل وگیاه در منزل و بخصوص در بالکن خانه شان هستند؛ اما شرایط نگهداری از گیاهان در همه فصول سال در بالکن میسر نیست و تنها راه حل آن به کارگیری شیشه بالکن تاشو در تراس است که بتوان محلی کوچک و شبیه گلخانه را ایجاد کرد و به پرورش گل ها پرداخت. بالکن های شیشه ای در ساخت گلخانه ها بسیار مفید و سودمند هستند و با ویژگی های منحصر به فرد خود اثر گلخانه ای و شرایط ایده آلی برای گیاهان فراهم می کنند. پس برای این که از بالکنی زیبا و از گل هایی سرزنده و زیبا برخودار باشید از بالکن شیشه ای در تراس خانه خود غافل نشوید.

جهت مشاوره فنی با تیم آریان جام می توانید تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *