استفاده از فضای اطراف بالکن

استفاده از فضای اطراف بالکن

استفاده از فضای اطراف بالکن؛ بررسی 3 تکنیک مهم

برای چیدمان فضای بالکن باید از تمام قسمت های آن بهره مند شوید تا استفاده حداکثری از بالکن داشته باشید. بسیاری از افراد از فضای اندک بالکن خانه خود رنج می برند و طبیعتا نمی توان بالکن را بزرگ تر کرد. اما با استفاده از اصول های چیدمان و استفاده از تمام فضای بالکن می توان به خواسته های خود در بالکن رسید. برای رسیدن به بالکن دلخواه با فضایی بزرگ تر، استفاده از فضای اطراف بالکن می تواند بسیار کمک کننده باشد.

بسیاری از افراد ممکن است  فضای اطراف بالکن را فراموش کرده باشند یا از طرز استفاده کردن از این مکان ها آگاه نباشند. در واقع استفاده از فضای اطراف بالکن این امکان را می دهد تا فضایی بزرگ تر و زیباتر داشته باشید. اطراف فضای بالکن مانند دیوار های کنار بالکن، طاقچه کوچک پنجره یا نرده ها است. شاید تعجب کنید که با استفاده درست از این فضاها می توانید بالکن بسیار شیک و زیبایی داشته باشد.

مزیت استفاده از فضای اطراف بالکن

از فضای بالکن می توان استفاده های گوناگونی کرد که هر کدام مزیت های فراوانی دارد. مهم ترین مزیت استفاده از فضای اطراف بالکن، زیباتر شدن بالکن است. برای مثال وقتی اطراف بالکن خود را از گل های رنگارنگ تزیین می کنید، بالکن به فضایی بسیار زیبا و دلنشین تبدیل می شود. استفاده دیگر از فضای بالکن طراحی در اطراف آن است. شما می توانید با استفاده از انتخاب طرح یا نقاشی بر روی فضای اطراف بالکن آن را پیاده کنید. در اکثر مواقع طرح های استفاده شده، بر روی دیوار های اطراف بالکن کشیده می شود. با استفاده از این ایده جذاب می توانید فضای بالکن را بر اساس سلیقه خود انتخاب کنید.

افزایش فضا و بزرگ تر شدن می تواند مزیت دیگر استفاده از فضای اطراف بالکن باشد. برای مثال تزیین بالکن با استفاده از وسیله های بزرگ، می تواند فضای زیادی از بالکن را اشغال کند. اما استفاده از فضای اطراف بالکن با وسایلی مانند گلدان های پر از گل، نقاشی های که بر روی دیوار کشیده شده یا وسایلی که بر روی دیوار یا نرده نصب می شود فضای اندکی از بالکن را می گیرند. شما می توانید برای تزیین به جای وسیله های بزرگ از فضای اطراف بالکن مانند نرده ها یا دیوار استفاده کنید. انجام دادن این تکنیک ها در بالکن علاوه بر زیبایی بخشیدن بالکن می تواند باعث کاهش هزینه ها و افزایش فضای بالکن شود.

انواع فضای اطراف بالکن و بهترین استفاده هر کدام

اطراف فضای بالکن از مکان های مانند دیوار های جانبی، نرده های بالکن یا طاقچه های آن تشکیل شده است. در نگاه اول شاید این مکان ها هیچ فایده ای نداشته باشند؛ اما با نگاهی دقیق تر و بیشتر می توان به مزایای آن پی برد. استفاده از فضای اطراف بالکن باید به صورت اصولی باشد تا نتیجه ای مورد نظر حاصل شود. قبل از هر کاری باید انواع مکان های اطراف بالکن را شناسایی کنید و در مرحله بعد استفاده هر کدام را شناخته و عملی کنید. در ادامه به بررسی مکان های اطراف بالکن می پردازیم و استفاده هر کدام از این فضاها را به صورت مختصر شرح می دهیم:

1. فضای دیوار جانبی

دیوار جانبی اولین و مهم ترین قسمت اطراف بالکن است و در تعیین زیبایی بالکن بسیار نقش دارد. دیوار های بالکن می توانند با قرار گیری مناسب یک طرح همراه شود. طرحی که برای دیوار بالکن استفاده می شود، می تواند یک شخصیت بزرگ، حیوان مورد علاقه یا حتی یک متن انگیزشی باشد. پس طراحی طرح مورد علاقه بر روی دیوار بالکن، حس فوق العاده ای به شما دست می دهد و احساس خوبی نسبت به بالکن خواهید داشت.

دیوار بالکن مکان خوبی برای نصب انواع وسایل های مورد نیاز خانه است. نصب وسایلی مانند کمد های دیواری کوچک، آینه یا کابینت بر روی دیوار بالکن، چهره زیبایی را به فضای بالکن می دهد. با استفاده از این تکنیک در استفاده از فضای اطراف بالکن می توانید وسایل مختلفی را بر روی آن بچینید. در دیوار بالکن نصب قفسه کتاب می تواند بسیار ایده جالبی باشد. این ایده برای کسانی که به مطالعه علاقه مند هستند، بسیار جذاب است. نصب قفسه کتاب در بالکن علاوه بر زیبایی، فضای کمی از بالکن را اشغال می کند.

2. نرده بالکن

نرده های بالکن فضای بسیار مناسبی برای استفاده های گوناگون دارد. بیشترین و مهم ترین استفاده از نرده ها، گلدان ها و گل های مختلف است. گل های بالکن باعث می شود تا فضای بالکن بسیار زیباتر شود. وقتی در بالکن از گل ها استفاده کنید، احساس بسیار خوبی هم به شما دست می دهد. در بالکن شما ممکن است به مطالعه، کار کردن یا استراحت بپردازید. در هر شرایطی بکارگیری از گل ها برای استفاده از فضای اطراف بالکن باعث می شود تا احساس بهتری داشته باشید و از کار یا استراحت لذت بیشتری ببرید. گل های آویزان برای نرده بالکن بسیار مناسب و زیبا است که می توانید در کنار گل های دیگر از آن استفاده کنید.

3. طاقچه های بالکن

طاقچه های بالکن یکی از مکان های فراموش شده اطراف بالکن است. این فضا استفاده های بسیار مفیدی برای بالکن دارد. اگر طاقچه بالکن شما بزرگ تر باشد، می توان به عنوان مکانی برای غذا خوردن از آن استفاده کرد. از دیگر استفاده های طاقچه در بالکن می توان به چیدن گل ها و گیاهان اشاره کرد. گل ها در طاقچه می توانند زیبایی بالکن را افزایش داده و محیطی دلپذیر به وجود بیاورند. همچنین می توان وسایل تزیینی و دکور را بر روی طاقچه گذاشت تا فضای بالکن را اشغال نکنند.

جمع بندی

در این مقاله از آریان جام به استفاده از فضای اطراف بالکن پرداختیم. گفتیم تکنیک های استفاده از فضای بالکن مزایای بسیار زیادی دارند. وقتی از فضای اطراف بالکن به درستی استفاده شود، می تواند زیبایی بالکن را چند برابر افزایش دهد. زیبایی فضای بالکن احساس بهتری در کار و استراحت به شما دست می دهد. افزایش فضا و بزرگ تر شدن از دیگر مزایای استفاده از فضای اطراف بالکن است. اطراف بالکن شامل مکان های مختلف مانند دیوار های بالکن، نرده و طاقچه است. هر کدام از این مکان ها استفاده های مختلفی دارند که بسیار مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *