ایده های ساده برای استفاده از گیاهان بهمراه شیشه بالکن

ایده های ساده برای استفاده از گیاهان بهمراه شیشه بالکن

استفاده از گیاهان بهمراه شیشه بالکن می تواند زیبایی فوق باوری به بالکن شما بدهد! می‌دانیم که لازمه استفاده از گیاهان برای افزایش زیبایی به بالکن، استفاده از شیشه بالکن است. ما پس از انتخاب شیشه بالکن مناسب برای منزل خود، می توانیم ایده های مختلفی برای استفاده از گیاهان نیز به همراه شیشه پیاده سازی کنیم. بطور کلی، می دانیم که ایده همان چیزی است که از دل شما بیرون می‌آید؛ اما ما هم در این مقاله از آریان جام می خواهیم به شما ما این راه را کمی نشان دهیم. پس با ما همراه باشید.

چرا در بالکن از گیاهان بهمراه شیشه بالکن استفاده کنیم؟

می‌دانیم که شیشه بالکن مزایای بسیار زیادی دارد. این ها عمر مفید بسیار بالایی دارند و استفاده از آن ها علاوه بر افزایش امنیت، باعث افزایش حفاظت از حریم خصوصی منزل شما نیز خواهد شد. علاوه بر این، باعث افزایش فضای مورد استفاده در هر منزل می شود.

استفاده از عصاره حیات منازل، یعنی گیاهان، در بالکن ها می تواند لذتی فراتر از انتظار برای شما فراهم کند! فقط کافی است اصولی را رعایت کنید که تلفیق استفاده از شیشه بالکن و گیاهان، منجر به نتیجه بسیار فوق‌العاده برای شما شود. لازم به ذکر است که استفاده از هر نوع گیاهی نیز برای بالکن مناسب نیست! بهتر است گیاهانی را انتخاب کنید که نیاز به نگهداری بالایی ندارند.

گیاهان مختلف می توانند زندگی های شهری امروز را کمی به سمت زندگی های سنتی روستا ها و ییلاق ها سوق دهند! برای این کار، زحمت زیادی ندارید و کافی است بخواهید از تمام فضای بالکن به خوبی استفاده کنید. گیاهان هم جان دارند و می توانند انرژی منزل شما را دریافت و به شما برگردانند! پس بهتر است ابتدا آرامش خود را به بالکن خود هدیه دهید و سپس اقدام به چیدمان گیاهان بکنید.

ما در این مقاله بیشتر راجع به چیدمان گیاهان صحبت خواهیم کرد. البته شما می توانید پس از مدتی، تجربیات بسیار ارزنده ای در خصوص انتخاب انواع گیاهان برای بالکن نیز کسب کنید. پس دانستیم که علاوه بر داشتن شیشه، وجود گیاه نیز می تواند به بالکن شما زیبایی خاصی اعطا کند. در ادامه، می خواهیم کمک وارد بحث اصلی شویم.

ایده های ساده برای استفاده از گیاهان بهمراه شیشه بالکن

معرفی ایده های استفاده از گیاهان در بالکن

در زندگی شهری امروز، شما احتمالا در آپارتمان زندگی می کنید و دیگر خبری از حیاط های پر از گل و گیاه قدیم نیست! این باعث می شود تا حس زیبای نگه داشتن گیاهان و درختان را از خود بگیرید! اما صبر کنید؛ یک راهی برای جبران این کمبود حیاط وجود دارد! استفاده از گیاهان همراه با شیشه بالکن راه چاره شما است!

ابتدا یک شیشه بالکن خوب و مناسب بالکن خود خریداری کنید (برای این کار، می توانید با ما تماس بگیرید.)، سپس گیاهان مورد علاقه خود را متناسب با سلیقه خود انتخاب کرده و به سراغ ایده های ما بروید. در این ایده ها، ما قرار است آموزش هایی برای ساخت باغچه ای کوچک در بالکن به شما ارائه دهیم. شاید هم در حد چند گلدان بتوانید بالکن خود را در شهر خود بی نظیر کنید!

1. از یک دیوار گلی استفاده کنید!

شما به راحتی می توانید در ضلعی از بالکن خود، از چندین گیاه روینده به صورت عمودی استفاده کنید. برای مثال گل پیچک و یا هر گل دیگری که فکر می کنید به راحتی در ارتفاع عمومی روید، می توانید استفاده کنید. البته می توانید در کف بالکن خود نیز از یک کفپوش طرح چمن استفاده کنید تا حس زیباتری از باغچه و گل ها به شما دست دهد.

 

2. در چندین طبقه، چند گلدان کوچک بگذارید!

اگر فضای بالکن شما کوچک است نیز نگران نباشید! ابتدا یک شیشه بالکن خریداری کرده و سپس فضای بالکن خود را مرتب کنید. پس از آن می توانید در چندین طبقه گلدان های بسیار کوچک خریداری کرده و گل های مورد علاقه خود را درون آنها به کار برید. سپس با توجه به نوع رویش آن ها، آنها را دسته بندی کرده و در بالکن آن قرار دهید.

لازم به ذکر است که نوع گل و همچنین نوع گلدان کاملا بستگی به سلیقه شما دارد. اما به عنوان یک ایده می توانید از گلدان های کوچک ولی تعداد بالا استفاده کنید.

3. از چند عدد گلدان کوچک بدون مزاحمت دید استفاده کنید.

شاید شما بخواهید از فضای بالکن خود به عنوان فضایی برای استراحت استفاده کنید. همانند شکل زیر که می بینید فضای بالکن بدون هیچ مکان اضافی فقط برای استراحت و آرامش در طول روز و یا شب چیده شده است.

پس می توانید از گلدان های کوچکی در طاقچه پنجره و یا گوشه ای از بالکن استفاده کنید تا علاوه بر افزایش زیبایی، فضای زیادی را نیز اشغال نکنید. البته شما می توانید از یک گیاه روینده نیز استفاده کنید؛ این کار باعث می شود نگهداری گیاه در بالکن ساده تر باشد.

4. از برگ انجیری در گلدان و گیاهان روی میز استفاده کنید.

برگ انجیری یکی از بهترین گیاه هایی است که می توانید در بالکن استفاده کنید. این گیاه مراقبت های زیادی ندارد ولی بهتر است تابش نور و آب آن را همیشه در نظر داشته باشید. شما می توانید از یک یا چند گلدان برگ انجیری در بالکن خود استفاده کنید و برای کم نماندن فضای بالکن، از گیاه گلدان روی میز غذا خوری و یا میز مطالعه خود نیز استفاده کنید.

معمولاً گلدان های کوچک برای استفاده روی میز انتخاب می شوند. بهتر است برگ انجیری که گل‌های بزرگی دارد، روی زمین و یا روی یک میز کوچک مجزا قرار داده شود.

5. در یک گوشه، بالکن خود را به باغچه تبدیل کنید!

اگر فضای بالکن زیادی دارید نیز می توانید قدرت انتخاب بیشتری داشته باشید! یک قفسه برای گلدان های خود انتخاب کنید. بهتر است این قفسه را چوبی انتخاب کنید تا حس زیبای طبیعت بالکن شما حفظ شود. سپس از گلدانهای کوچک و بزرگ با گلهای رنگارنگ و خوشبو استفاده کنید تا فضای بالکن شما علاوه بر زیبایی حس طراوت همیشگی داشته باشد.

بهتر است در هر فصل از گل ها و گیاهانی که مخصوص آن فصل هستند را انتخاب کنید تا همیشه طراوت بالکن شما مثال‌زدنی باشد!

6. در استفاده از گیاهان بهمراه شیشه بالکن، ساده نگر باشید!

گاهی اوقات ساده نگر بودن و القای حس سادگی به بالکن می تواند جذابیت آن را اضافه کند! می توانید از یک شیشه بالکن ساده به همراه یک گلدان کوچک در روی میز غذاخوری و مطالعه خود استفاده کنید.

البته می توانید این کار را به صورت متقارن نیز انجام دهید؛ یعنی هم در سمت چپ بالکن و هم در سمت راست بالکن خود از این تکنیک استفاده کنید تا فضایی بسیار جالب برای بالکن خود خلق کنید.

7. روی نرده های شیشه بالکن نیز گلدان مخصوص بذارید.

شما می توانید شیشه بالکن خود را با نرده های فلزی نیز سفارش دهید. پس از انجام نصب شیشه بالکن روی مکان مورد نظر، می توانید از گلدان های مخصوص که دارای شیار در فضای زیرین خود هستند، استفاده کنید. این گلدانها به راحتی روی نرده ها قرار می گیرند و نگهداری از آن ها ساده بوده و تماشای آن ها بسیار زیبا است.

8. از دیوار و قفسه های گل استفاده کنید.

گاهی اوقات شاید شما فضایی زیادی در بالکن داشته باشید و بخواهید در یک سمت بالکن، گیاهان زیادی را پرورش دهید. برای این کار، می‌توانید یک دیوار و قفسه از گل های مختلف ایجاد کرده و یک ورودی به سمت محل نگهداری آن را ایجاد کنید.

تنها چیزی که در این ایده دیده می شود، نتیجه گل هایی است که می رویند. اما این ایده به حدی جذاب است که شاید شما زحمت سختی آن را به جان بخرید!

ایده های ساده برای استفاده از گیاهان بهمراه شیشه بالکن

جمع بندی

در این مقاله آموختیم که می توان از گیاهان بهمراه شیشه بالکن براحتی استفاده کرد و فضای بالکن را زیباتر، رمانتیک تر و سنتی تر کرد! استفاده از گیاهان در بالکن با توجه به سلیقه شما انجام می شود؛ یعنی شما می توانید هر نوع گیاهی که دوست دارید را در بالکن خود بکارید، آنها را پرورش دهید و از زیبایی این مخلوقات خدا استفاده کنید.

البته باید ذکر شود که هر گیاهی متناسب با محیطی که قرار است در آن بروید، باید انتخاب شود. پس بهتر است ابتدا راجع به گیاهان مختلف اطلاعات کافی داشته باشید و سپس اقدام به خرید این گیاهان بکنید. اگر شما به فکر افتاده اید که شیشه بالکن بگیرید ولی هنوز هم این کار را انجام نداده اید، همین الان با متخصصین ما تماس بگیرید تا به شما مشاوره رایگان دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *