تاثیر بالکن شیشه ای در کیفیت زندگی

تاثیر بالکن شیشه ای در کیفیت زندگی

بالکن ها بخشی از ساختمان ها می باشد که جزو مهمی به شمار می روند . از آنجایی که آپارتمان نشینی ها بسیار افزایش یافته و اکثر مردم در آپارتمان ها زندگی می کنند بالکن ها به جایی برای نشستن و هوا خوری و … تبدیل شده اند . با این وجود بالکن ها به تنهایی برخی از مشکلات را به همراه دارند که احساس امنیت و نظافت از جمله ی مهمترین آن ها می باشد . خوشبختانه پیشرفت تکنولوژی در صنعت ساختمان تا حدودی توانسته این مشکلات را حل نماید و موجب بهبود کیفیت بالکن ها شود .

شیشه بالکن ها یا جیلاکس بالکنی و یا بالکن شیشه ای از جمله ی تکنولوژی هایی می باشند که مهندسان این امر ، برای حل مشکلات بالکن ها و به طور کلی افزایش کیفیت زندگی در آپارتمان ها طراحی کرده اند . شیشه بالکن ها بر زیبایی و کیفیت و نمای ساختمان ها می افزایند . برای نمونه بالکن ها ، ایوان و تراس منازل محیط های بسیار لازم و ضروری می باشند اما در صورتی که باران ببارد و باد بوزد وجود گرد و خاک و بارش باران باعث آزار و اذیت می شود و مانع از لذت بردن از فضای بیرون می شود .

شیشه بالکن ها فقط مختص بالکن ها نمی باشند و در موارد دیگری نیز به کار می روند که موجب زندگی جذاب و زیبا و همراه با آرامش می شوند .

کاربرد های شیشه بالکن در زندگی :

شیشه بالکن ها جز در بالکن و تراس خانه ها به عنوان ساخت گلخانه شیشه ای نیز به کار می روند . این نوع از گلخانه که با شیشه بالکن تولید می شوند به صورت تاشو ، جمع شو می باشند . شیشه های گلخانه های شیشه ای ، قابلیت باز شدن از یک  یا دو قسمت را دارند .

گلخانه های شیشه ای که در ساخت آن ها از شیشه بالکن استفاده می شوند به دلیل کمبود فضای سبز در شهر ها در حیاط منازل و یا پشت بام و یا حتی در خانه ها و بالکن ها ایجاد می شوند و  زیبایی بی نظیری یه محیط زندگی می دهند .

استخر ها و یا حتی حمام از جمله ی موارد دیگری می باشند که شیشه بالکن ها در آن ها به کار برده می شوند . برای داشتن استخری لوکس و زیبا که فضای بسیار رویایی را با آمیخته شدن با آب ایجاد می کنند از شیشه بالکن استفاده می شود . در حمام ها به خصوص زمانی که فضای کوچکی دارند شیشه  بالکن ها بهترین گزینه می باشند .

شیشه بالکن ها علاوه بر موارد گفته شده قابل کاربرد ساختمان های تجاری و تفریحی ، مسکونی و ساختمان های اداری ، سازمان ها و خانه های ویلایی و سقف و کف محیط های مختلف از جمله بالکن ها و … می باشند که در همه ی موارد گفته شده باعث ایجاد زیبایی و استفاده ی بهینه از فضا می شوند .

مزیت های کاربرد شیشه بالکن در صنعت ساختمان سازی و معماری :

شیشه بالکن ها با کاربرد های مختلفی که در زمینه های مختلف از ساخت و ساز دارند علاوه بر زیبایی و جذابیت موجب می شوند تا از فضا به حالت بهینه استفاده شود و به جای ساخت دیوار های بزرگ و قظور از شیشه استفاده شود که فضای اندکی را احاطه می کنند  . در تولید شیشه بالکن از شیشه های نشکن سکوریت استفاده می شود که با لمینت کردن دوام و ماندگاری بسیار بالایی پیدا می کنند و در نتیجه امن و مناسب می باشند . این نوع از شیشه ها به راحتی شکسته نمی شوند و در صورت آسیب دیدن در برابر ضربات بسیار قوی و یا زلزله و … به قطعات بسیار ریزی تبدیل می شوند که آسیبی ایجاد نمی کنند .

شیشه بالکن ها موجب صرفه جویی در مصرف انرژی می شوند و از خارج شدن گرما و یا داخل شدن سرما جلوگیری می کنند و در نتیجه هوای مطبوعی را به وجود می آورند .

شیشه بالکن ها به دلیل شفافیت امکان لذت بردن از محیط اطراف را فراهم می آورند و از مهمترین خصوصیت آن ها جمع شدن آسان و احاطه فضای اندک و امکان نظافت راحت و بی دردسر می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *