روشهای بزرگ جلوه دادن حمام و سرویس بهداشتی

چگونه حمام را بزرگ جلوه دهیم

زندگی آپارتمان نشینی امروزه موجب شده تا محیط بسیاری از ساختمان ها کوچکتر باشد و برای  حمام و سرویس های بهداشتی نیز متراژ زیادی در نظر گرفته نشود . معمولا افرادی که خانه هایشان  دارای حمام و سرویس بهداشتی کوچک می باشد دوست دارند تا آن را بزرگتر جلوه دهند . و اما سوالی که در این میان مطرح می شود این است که آیا این امر میسر می شود ؟

در پاسخ باید بگوییم بله راه های ساده ، کم هزینه و موثری وجود دارد که می توان به وسیله ی آن در مدت زمان کوتاهی این کار را انجام داد . بنابراین با کمی سلیقه و دقت عمل می توانید حمام و سرویس بهداشتی های کوچک خودتان را وسیع تر و زیباتر نشان دهید . در نظر بگیرید که حمام و سرویس بهداشتی ، بخش های مهمی در خانه می باشند که برای تغییر دکوراسیون آن ها نمی توان همیشه هزینه نمود و طراحی داخلی آن را به نابه سلیقه و دلخواه خود تنظیم کرد ، زیرا در بیشتر مواقع به کار بردن ایده های جدید برای این بخش از خانه ها هزینه ی بالایی در بر دارد . اما با این وجود لازم نیست همیشه هزینه بالایی صرف کرد و فقط با رعایت چند نکته می توانید حمام و دستشویی مناسب و زیبایی برای خود فراهم نمایید .

  • استفاده از رنگ سفید در کنار سایر رنگ ها

رنگ سفید از معدود رنگ هایی می باشد که قابل هماهنگی با هر رنگی می باشد . بنابراین استفاده از تزئینات سفید رنگ در این محیط ها می تواند موجب وسیع تر دیده شدن و زیبایی آن ها شود . اما بهتر است برای خوشرنگ تر شدن این مکان ها زمانی که دیوار ها رنگی می باشند ، تزینات سفید رنگ به کار برده شود .

برای آراستن  و بزرگتر جلوه دادن حمام ها و سرویس های بهداشتی ، روش های بسیار زیادی وجود دارد اما فقط باید یکی از روش ها آن هم به صورت درست انتخاب شود . در صورتی که تمایل دارید از وسایل و ابزارهای پر تعداد و گران قیمت تزئینی در این مکان ها استفاده نمایید ، بهتر است قبل از هر اقدامی به تناسب و ترکیب آن ها با دیگر وسایل سرویس  فکر کنید و آن ها را با دقت بسیار زیادی بسنجید . به عنوان نمونه وقتی شما شی را در نظر می گیرد شاید به نظر شما بسیار عالی و زیبا به نظر برسد ، اما امکان دارد شی مورد نظر هیچ تناسبی با سایر اقلام موجود در حمام و سرویس از قبیل آینه و قفسه داروها و …. نداشته باشد .

در تزئین چنین محیط های یکی از اشتباهات رایج و اساسی که وجود دارد شلوغ کاری زیاد و به کار بردن چند طرح و نقش مختلف در آن ها می باشد . برای نمونه در صورتی که نقش و نگار پرده و حوله متفاوت از نقش و نگار روی دیوار ها باشد موجب ایجاد فضای مغشوش و عصبی کننده در محیط می شود . بنابرین توصیه می شود تا در این محیط ها حداکثر از 2 نقش متناسب از نظر طرح و رنگ و بافت استفاده شود .

  • به کار بردن کلاسیک هایی که مدرن هستند

گاها برخی از افراد دوست ندارند تا از وسایل و دکوراسیون فانتزی در حمام و سرویس خود استفاده نمایند که در این صورت می توانند وسایلی را به کار ببرند که به شکل کلاسیک طراحی شده باشد . در چنین شرایطی توصیه می شود تا افراد به منظور تناسب و هماهنگی همه وسایل با هم  ،تمام سلیقه ی خود را به کار گیرند .

  • دریایی شوید .

برای ایجاد حمام و سرویس بزرگ و زیبا ، هماهنگی یکی دیگر از روش ها می باشد که برای این کار می توانید حمام را همانند بقیه ی قسمت های منزل تزئین کنید و یا اینکه فضایی کاملا متفاوت با بقیه قسمت های خانه ها ایجاد نمایید . به عنوان مثال در صورتی که به دریا علاقه دارید می توانید تزئینات مربوط به دریا را در حمام خود خلق نمایید به این صورت که دیوار ها را آبی روشن یا بژ به رنگ ماسه انتخاب نمایید و از یک یا دو عکس دریا در روی دیوار های حمام به منظور تقویت موضوع استفاده کنید .

نکات مهم

در اغلب کشور های توسعه یافته سبک معاصر به عنوان سبک های نوین سرویس حمام و دستشویی به کار برده می شود . در این سبک ها حمام و سرویس های بهداشتی در عین سادگی دارای کارایی بالایی می باشند . از ترکیب خطوط قوسی و اشکال هندسی به عنوان دکوراسیون این سرویس ها استفاده می شود و فضای حمام و دستشویی ، توالت و به خصوص کابینت ها و مدل و فرم آن ها بیشتر تاکید بر خطوط عمودی و افقی دارد .

عدم استفاده از رنگ مشکی

استفاده از برخی رنگ ها از قبیل مشکی و نارنجی و قرمز به دلیل کوچکتر نشان دادن فضا بهتر است در سرویس های دارای مساحت بیشتر به کار برده می شود .

آرامش با رنگ

در صورتی که طرفدار سادگی و آرامش می باشید به کار بردن رنگ های روشن می تواند به شما در این زمینه کمک نماید . رنگ های روشن در صورتی که در فضاهای کوچک استفاده شوند ، علاوه بر این که موجب بزرگتر دیده شدن فضا می شوند بلکه موجب تقویت روحیه شخص نیز می شوند .  می توانید در حمام در صورتی که به بوها حساسیت ندارید از خوشبو کننده های دارای اسانس استفاده کنید .

جهت سفارش کابین دوش با شماره 04133322322 در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *