شیشه بالکن استاندارد

شیشه بالکن استاندارد

موقعیت فعلی شرکت آریان جام در صنعت شیشه بالکن کجاست؟

شالوده فعالیت های شرکت ما برمبنای تحقیق و توسعه (R&D) و طراحی محصولات با کیفیت بالا و قیمت مناسب می باشد.

همچنین در صددیم زیرساخت های لازم را جهت گسترش فروش محصولات مان از طریق عاملین و نمایندگان فروش و پشتیبانی و کنترل آنها فراهم سازیم . درحال حاضر در 18 استان کشور ایران حدود 29 کارگاه و عامل فروش فعال داریم که مسئولیت فروش و ارائه خدمات را در منطقه فعالیت خود در اختیار دارند.

آیا استاندارد خاصی برای تولید شیشه بالکن در ایران تعریف شده است؟ در این زمینه آیا پیشنهاد یا توصیه خاصی دارید؟

شرکت ما از معدود شرکت هایی است که موفق به اخذ پروانه بهره برداری از وزارت صنایع و معادن ایران جهت تولید شیشه های تاشو گردیده است. به نوعی می توان آریان جام را معرف و طلایه دار این صنعت در کشور دانست. متاسفانه در ایران خلاء وجود استانداردهای تعریف شده در بسیاری از صنوف تولیدی به شدت احساس می شود که امیدواریم روزی چنین نقص هایی برطرف گردد. آنچه که حائز اهمیت است تعریف استانداردهایی مناسب و کاربردی است که هم مشتریان و هم عرضه کنندگان خرد و کلان را در این صنف قانونمند و منظم نماید. در غیر اینصورت هر شرکت کوچک و بزرگ طبق سلیقه خود و با استانداردهای نامربوط میتواند صدمات زیانباری را به این صنعت در کشور زده و باعث نابودی آن و دلسردی مشتریان از این سیستم های نوین گردد.

در جایی که قانونی جامع و مدرن نباشد هر شرکتی سیستم و محصول تولیدی خود را پیشرو و استاندارد تعریف می کند که این مساله بسیار زیانبار است. امیدواریم بتوانیم با همکاری و پشتیبانی سازمان استاندارد ملی ایران و وزارت صنایع و معادن کشور پروژه استانداردسازی را برای این صنعت در کشور به سرانجامی خوب برسانیم . مجموعه آریان جام در حد توان تلاش کرده تا با معرفی مشخصات فنی تک تک قطعات و یراق آلات و پروفیل های مصرفی خود گامی مهم را دراین صنعت نوپا بردارد.

بالکن شیشه ای استاندارد

چه کارهایی را توانسته اید در فرآیند تولید و مونتاژ و عرضه پنجره های تاشو در شرکت خود سیستماتیک و مکانیزه نمایید؟

ما یک شرکت سیستم بنیان هستیم ، به همین خاطر به مسائلی همچون طراحی ، تکنولوژی ، اتوماسیون و توسعه در شرکت مان اهمیت زیادی قائلیم. کلیه فرآیند کاری آریان جام در راستای افزایش رضایتمندی مشتریان هر لحظه در حال بروزرسانی است.

از طرفی دیگر تمامی تکنیک های فنی اعمال شده بر روی سیستم های تولیدی مان در کارخانه در جهت عرضه و توزیع بهتر و بهینه تر و همچنین دپوی کمتر از سوی نمایندگان و عاملین فروش می باشد. به عنوان مثال اتوماسیون اداری داخلی شرکت یکی از این موارد است. همچنین طرح ها و سیستم های نظارت و بازرسی جهت تشویق عاملین فروش جهت عرضه درست محصولات و پشتیبانی کامل از آنها ، همچنین سیستم چیدمان و بایگانی پروژه ها از دیگر موارد قابل ذکر جهت سیستماتیک کردن پروسه فعالیت آریان جام می باشد. ما با ایجاد یک سیستم تحقیق و توسعه کارآمد و ایجاد زنجیره فروش و عرضه محصولات مان ، سعی در تشخیص درست نیازها و نظرات مشتریان مان داریم. به همین خاطر نیز معمولا اکثر قراردادهای اجرایی مربوط به پروژه ها را از طرف نمایندگان بسته و عملیاتی می کنیم.

 

برای پیشرفت هرچه بیشتر صنعت بالکن شیشه ای چه ایده و پیشنهادهایی دارید؟

اگرچه تبریز در صنایع درب و پنجره و شیشه بالکن جزو پیشتازان این صنعت در کشور است اما نباید خود را به این استان محدود بدانیم. قیمت تمام شده ما با توجه به همجواری با کشور ترکیه به نسبت خیلی مناسب تر از سایر نقاط کشور است . صنعت جام بالکن ابتدا در ایران اختراع یا عرضه نشده است اما در ابتدای ورود به کشور با توجه به کارایی و محاسن زیاد آن رشد خوبی در بازار پیدا کرد. در حدود 10 سال قبل در ایران نسبت به صنعت بالکن شیشه ای هیچ نوع فعالیت یا اطلاعات خاصی وجود نداشت. اما با ورود سیستم های شیشه بالکنی به تبریز و ایران ، حتی قشرهای کم درآمد مردم نیز عکس العمل مثبتی نشان دادند و سیستم را پذیرفتند. درکشورهای همسایه نیز پتانسیل بالایی برای عرضه این محصول و سیستم های جدیدتر از جمله کابین دوش ، دوردوشی ریلی ، جام ویترین فروشگاهی ، پروفیل ها و یراق آلات مربوطه وجود دارد که ایران میتواند پلی برای عرضه و صادرات این محصولات در کشورهای همسایه باشد.

معتقدیم باید تمام تلاش خود را جهت ارائه محصولاتی استاندارد و کاربردی بکار گیریم و سطح توقع مشتریان را از محصولات آریان جام بقدری بالا ببریم که بتوانیم در بازار ، محصولات بی کیفیت و یا شرکت های بی مسئولیت را مجبور به رعایت استاندارد ها و قوانین و اصول مشتری مداری کنیم. زیرا در غیر اینصورت حضور برخی از این اشخاص و شرکت های سودجو در بازار شیشه های تاشو و ریلی باعث عدم موفقیت این صنعت در کشور عزیزمان خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *