مزایای نرده شیشه ای

مزایای نرده شیشه ای

از زمان های قدیم تا به امروز نرده به عنوان وسیله ای ایمن استفاده فراوانی در بسیاری از مکان ها داشته و دارد. نرده نیز مانند سایر صنایع با پیشرفت جامعه روز به روز دارای تنوع بیشتری گردیده است. تا چند سال پیش اکثر نرده های به کار برده شده از جنس فلز (آلومینیوم، آهن و…) و هم چنین چوب بوده است؛ اما امروزه نرده های شیشه ای بسیار پرطرفدار بوده و اهمیت بسیار بالایی در صنعت دارند. نرده شیشه ای می تواند علاوه بر ایجاد فضایی ایمن موجب زیبایی و دکوراسیون شیک آن مکان نیز شود.
نرده شیشه ای در فضاهای گوناگونی مثل پله ها، بالکن ها کاربرد دارد. با کمک نرده شیشه ای و نرده استیل می توان ظرافت و استحکام را در محیط هایی هم چون راه پله ها به وجود آورد. استفاده ترکیبی از نرده شیشه ای و استیل مدت ماندگاری آن را افزایش می دهد. چنین ترکیبی از نرده شیشه ای و استیل برای همه مکان ها می تواند مناسب باشد. از مزایای نرده شیشه ای می توان به راحتی تمیز کردن آن و هم چنین زیبایی و شفافیت آن اشاره کرد. نرده استیل به کار رفته در این ترکیب بر اثر سایش و خوردگی دچار آسیب نمی شود. همین مزایای نام برده شده به عنوان عناصر زیبایی و بهینه بودن ارزش سرمایه گذاری نرده شیشه ای جهت استفاده در محیط های گوناگون را بالا می برد.

انواع نرده شیشه ای

نرده شیشه ای در بازار به دو صورت تمام شیشه ای و مدل ترکیبی عرضه می گردد. در ساخت مدل تمام شیشه ای از شیشه سکوریت و لمینت ۸ میلی متری استفاده می شود. سکوریت بسیار مستحکم بوده و دارای ضریب ایمنی بالایی است. هم چنین برای ایجاد حفاظ و جان پناه ساختمان ها از نوع طرح نوری روکار کمک گرفته می شود. جنس شیشه های به کار گرفته شده در این مکان لمینت و سکوریت به صورت دو لایه است. جنس این شیشه ها امنیت و استاندارد لازم برای کار را تامین می کنند. برای ساخت پروفیل های نرده های شیشه ای نیز از آلیاژهایی با جنس آلومینیوم با طرح های متنوع استفاده می شود.
در نوع دوم نرده شیشه ای که به صورت ترکیبی تولید می شود از سکوریت با ضخامت ۱۰ میلی متری استفاده می کنند و نسبت به مدل تمام شیشه ای هزینه کمتری را شامل می شود.

از مزایای نرده شیشه ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:
۱_لوکس و زیبا
به همین خاطر ایده ای جذاب و جایگزینی مناسب برای نرده های فلزی و چوبی است. نرده های شیشه ای برای معماری منازل و سازمان های مختلف کاربرد دارد.
۲_شفاف بودن شیشه ها
این ویژگی از شیشه موجب می شوند فضاهای داخل نور گیری بهتری داشته باشند و آن مکان روشن باشد. هم چنین شیشه امکان تماشای محیط بیرون را از پشت آن و با حفظ ایمنی ممکن می سازد.
۳_مستحکم و ایمن بودن
جنس شیشه های به کار رفته سکوریت نشکن است که مقاومت بالایی را دارا هستند.

انواع نرده شیشه ای

۱_نرده شیشه ای با پایه مهار کننده:
در این نوع نرده شیشه ای جنس مواد به کار رفته از سکوریت و لمینت با ضخامت های ۵_۸_۱۰ میلی متر مورد استفاده قرار می گیرد. جنس پایه های نرده شیشه ای از آهن، آلومینیوم و استیل است که می تواند توسط یراق بستنی شیشه را مهار کند. برای اتصال این پایه ها به هم نیز از هندریلی که جنسش از چوب یا استیل و آلومینیوم است کمک گرفته می شود.
۲_نرده شیشه ای با پایه نگهدارنده
در این نوع نیز از شیشه های سکوریت و لمینت با ضخامت ۱۰_۲۰ میلی متر استفاده می گردد. شکل این دسته از نرده شیشه ای u است. این نرده ها با کمک پایه نگهدارنده شیشه ای که ارتفاعش ۱۵_۲۵ سانتی متر به ساختمان متصل ۳_نرده تمام شیشه ای
جنس این شیشه نیز از سکوریت و لمینت با ضخامت ۱۸_۲۰میلی متر است. هم چنین پاسه هندریل در این مدل از شیشه به کار می رود. برای مهار این نوع از نرده شیشه ای از قطعه فیکس چرکه از کنار پله یا بالکن به ساختمان متصلل بوده کمک گرفته می شود.
۴_نرده شیشه ای پله ای
ارتفاع این مدل ۸۵_۹۵سانتی متر است. جنس شیشه ها از سکوریت و لمینت با پایه ها و یراق های با کیفیت است.
۵_نرده شیشه ای بالکن
این نوع از ترکیب دو مدل نرده شیشه ای با پایه نگهدارنده و نرده شیشه ای با پایه بست شیشه گیر ساخته می شود. هم چنین استاندارد ارتفاع آن ۱۱۰ سانتی متر است.

جهت اطلاعات بیشتر با تیم آریان جام می توانید تماس حاصل فرمایید.
نویسنده: مهری رقمی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *