چگونه کابین دوش را نظافت کنیم؟

کابین دوش

چگونه کابین دوش را نظافت کنیم؟

نکات مهمی که در نظافت کابین دوش باید مورد توجه قرار گیرد:

در هنگام استفاده طولانی از کابین دوش لکه هایی بر روی شیشه ها و اتصالات پلاستیکی پدیدار می شوند که همان باقیمانده های تمیز نشده آب و صابون و دیگر شوینده های بهداشتی استفاده شده هنگام استحمام توسط ما می باشد، که در شیشه ها این لکه ها بیشتر مانند رسوبات آهکی شکل دیده می شوند.

باید نظافت دوردوشی در فواصل مرتب زمانی تکرار شود که با این کار از تجمع لکه های چرک و پسماندهای آب و صابون روی شیشه ها جلوگیری می شود. هنگام اتمام استحمام با یک پارچه می توانید لکه های آب و صابون باقیمانده روی شیشه ها را تمیز کنید که اگر کار نظافت را بدون فوت وقت و بلافاصله بعد از اتمام دوش انجام دهید می توانید بهداشت مطلوب خودتان را درمحیط کابین دوش تان داشته باشید. البته توجه داشته باشید که خشک نکردن کامل شیشه ها موجب انباشت شدن لکه های رسوبی بر روی آنها می شود.

هنگامیکه از کابین دوش خارج می شوید حتما در کابین را باز بگذارید تا محیط داخلی و شیشه ها کاملا خشک شوند. این کار از رسوبی شدن شیشه ها جلوگیری می کند. ضمنا از مواد شیمیایی خالص و اسیدها برای نظافت کابین و شیشه سکوریت مطلقا استفاده نکنید. مواد شیمیایی با غلظت نمک بالا علاوه برشیشه ها و یراق آلات کابین دوش ، میتواند هنگام نظافت به سلامتی خودتان نیز آسیب وارد کند. علاوه بر این موارد به مرور می تواند به کاشی ها ی حمام و سرویس نیز صدمات شدیدی وارد کند.

 

نظافت کابین دوش چطور انجام می شود؟

این نظافت را میتوان با جرم گیرهای قوی و استاندارد موجود در بازار انجام داد. از محلول سرکه نیز می توان برای انجام نظافت استفاده کرد. اگر قصد دارید از مواد طبیعی به جای مواد شیمیایی برای نظافت استفاده کنید سرکه بهترین گزینه موجود می باشد. مخلوط سرکه و کربنات هم یکی از محلول های موثر در نظافت دوردوشی می باشد.

جداکننده حمام و سرویس

شیشه های کابین دوش چگونه نظافت می شوند؟

جرم گیرهای مخصوص و همچنین مواد پاک کننده دیگری در بازار موجود می باشد که می توانید از آنها برای تمیزکردن شیشه کابین دوش کمک بگیرید. این مواد یا مصالح را میتوانید با مالیدن به سطح کثیف شده شیشه ها و ساییدن ملایم آنها بر روی شیشه ، جرم های انباشته شده را از بین ببرید و سپس شیشه های پاک شده را خشک کنید تا نظافت تان کامل شده و لکه ای باقی نماند. اگر قصد استفاده از مواد طبیعی را برای نظافت دارید محلول کربنات و سرکه را می توانید با یک اسفنج نرم به سطح شیشه کشیده و 15 تا 20 دقیقه صبر کرده و سپس با آب و اسفنج سطح شیشه را بشویید تا تمیزی مطلوب حاصل شود.

گزینه دیگری که بیشتر حالت پیشگیرانه در برابر رسوبات دارد و میتوانید از آن بهره بگیرید نانو اسپرهای ضدآب می باشند که هنگام استفاده از این اسپری ها باید از خشک بودن سطح شیشه ها مطمئن باشید. حتی برای نظافت بهتر و شفاف تر می توانید ابتدا شیشه ها را با مخلوط سرکه و کربنات شسته ، خشک کرده و سپس نانو اسپری ضدآب را بر روی شیشه ها اسپری کنید و سپس با یک پارچه نرم به آرامی دستی به شیشه ها بکشید تا مایع اسپری به خوبی روی شیشه ها پخش شود. بدین ترتیب می توانید با راهکارهای ارایه شده فوق تمیزی و بهداشت هرچه بیشتر محیط کابین دوش خود را فراهم کنید.

به خاطر داشته باشید که حمام ها و سرویس ها به دلایل مختلف از جمله رطوبت بالا ، یکی از حساس ترین و مساعد ترین نقاط منزل جهت ایجاد میکروب ها و قارچ ها می باشند که مستقیما سلامت افراد خانه را تهدید میکند. لذا دقت مضاعف در نظافت و میکروب زدائی را می طلبد. علاوه بر این ضدعفونی و میکروب زدائی دائمی، برق زدن و نظافت ظاهری شیشه های کابین دوش هم مهم است، زیرا به سبب ابعاد به نسبت کوچک کابین دوش ها، پاک و تمیز بودن شیشه ها موجب آرامش بیشتر در هنگام استحمام می باشد.

کابین دوش های شرکت آریان جام از بهترین پروفیل های آلومینیومی ضدزنگ و یراق آلات وارداتی تولید می گردند تا در طول زمان، بیشترین مقاومت و کارایی را در برابر مواد شوینده شیمیایی و یا طبیعی داشته باشند. لذا هنگام انتخاب سیستم های جداکننده حمام و کابین دوش ، دقت کنید تا بهترین کیفیت را با خدمات پس از فروش مطمئن خریداری نمایید.

ما در کلیه سیستم های تولیدی مان از جمله کابین دوش ، بالکن شیشه ای ، جام ویترین فروشگاهی و …. سعی و تلاش کرده ایم تا بهترین کیفیت را در اختیار مشتریان مان قرار دهیم. لذا با افتخار مورد انتخاب چندین باره توسط مشتریان مان قرار می گیریم.

 

تهیه کننده: گروه فروش و بازرگانی آریان جام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *