یراق آلات شیشه بالکن یا شیشه سکوریت

یراق آلات شیشه بالکن

یراق آلات بالکن شیشه ای با یراق شیشه سکوریت کاملا متفاوت است. بعبارت دیگر شیشه سکوریت تنها یکی از اجزای مهم تشکیل دهنده شیشه بالکن می باشد. اما تنها کارایی این نوع شیشه در شیشه بالکن نیست. بلکه انواع ویترین ها و درب و پنجره ها با استفاده از شیشه سکوریت تولید و اجرا می شوند.

یراق شیشه سکوریت در بخش های اصلی اتصال و حرکت درب و نیز در طول عمر و عملکرد مفید سکوریت ها نقش بسزایی دارند.

از اجزای تشکیل دهنده یراق آلات می توان به پاسارها، بست ها، لولا ها، استوپ و دستگیره، درزگیر و نیز قفل و دیگر اتصال دهنده ها که بخش های اصلی یراق آلات را شامل می شوند اشاره نمود. آلیاژ مورد استفاده باید دارای کیفیت بالایی باشد زیرا هر اندازه که آلیاژ مرغوب تر باشد احتمال زنگ زدگی و خوردگی آن پایین می آید و نیز احتمال شکستگی و خرد شدن کمتر می شود. یراق شیشه افزون بر زیبایی ظاهری در کاهش و افزایش عمر شیشه تاثیر بسزایی دارد.

کیفیت یراق الات شیشه :

هر اندازه یراق آلات شیشه سکوریت دارای کیفیت بالایی باشد حرکت و اتصال شیشه نیز مطمئن تر خواهد شد در نتیجه احتمال شکستن شیشه کاهش می یابد.

یراق درب شیشه ای سکوریت دارای انواع گوناگونی هستند:

انواع بست های شیشه به دیوار و شیشه به شیشه

لولا های درب شیشه ای

قفل ها

قفل های دستگیره ای

ریل و قرقره درب کشویی

استوپ ها و آرام بند ها

بست های اسپایدری

ضربه گیر ها

درزگیرها

درزگیرهای آلومینیومی

استوپ شیشه سکوریت:

استوپ دستگاهی هست که درب شیشه ای بر روی آن سوار می گردد و امکان باز و بسته شدن راحت ایمن و آسان درب ها را ممکن می سازد. معمولا استوپ ها برای درب های 70 تا 130 سانتیمتری تعبیه شده اند درون استوپ ها را با روغن مخصوص پر می کنند تا سرما و گرما بر حرکت روان درب تاثیر نگذارد. در مکان هایی که قابل شستشو هستند داخل استوپ را با گریس یا پارافین پر می کنند تا از نفوذ آب جلوگیری گردد و موجب زنگ زدگی واشرهای داخل استوپ نشود. استوپ ها دارای دو نوع رو کار و تو کار هستند. استوپ تو کار دارای دو شیر بوده و قابلیت تنظیم سرعت را دارا می باشد. امروزه استوپ های رو کار نیز به بازار آمده اما کارایی و مقاومت استوپ های اولیه را ندارند.

قفل کمری شیشه سکوریت:

این قفل یکی از پر مصرف ترین و کم هزینه ترین یراق الات سکوریت می باشد. در نصب این نوع از قفل نیاز به تعبیه جاساز بر روی شیشه نمی باشد. لازم به تذکر است اگر از این قفل برای درب شیشه سکوریت ریلی استفاده می کنیم حتما در روی شیشه جا ساز نصب نماییم زیرا با فشار دست درب باز شده و امنیت قفل از بین می رود .

جنس قفل کمری شیشه سکوریت از استیل 304 است که باعث می شود علاوه بر زیبایی و جلوه خاص در برابر رطوبت نیز مقاومت بالایی داشته باشد.

ریل کشویی شیشه سکوریت:

یکی دیگر از یراق الات شیشه سکوریت ریل می باشد که یکی از اجزای مهم درب کشویی بشمار می آید. این ریل ها در روی شیشه های ثابت کنار و یا روی پروفیل تصب می گردد. در صورتی که ریل سکوریت مورد استفاده در درب های کشویی از کارایی نامطلوبی برخوردار باشد این درب ها دارای مشکل خواهند شد.

بست شیشه سکوریت:

بست دارای تنوع و کاربرد های گوناگونی در صنعت شیشه سکوریت می باشد که جهت اتصال شیشه به شیشه و یا شیشه به دیوار کاربرد دارد. بست علاوه بر تنوع دارای متریال  گوناگونی می باشد که از جمله متریال های به کار رفته در بست ها شیشه سکوریت استلنس استیل، سرب خشک به همراه آبکاری، آهن با آبکاری و نیز آلومینیم با رویه آنادایز و آبکاری می توان اشاره نمود .

معمولا بست هایی که در شیشه سکوریت مورد استفاده قرار میگیرند از متریال های مختلفی تولید می شوند که می توان به چند مورد اشاره نمود:

استلنس استیل

سرب خشک همراه با آبکاری

آلومینیم همراه با آنادایز و رنگ و آبکاری

انواع بست شیشه سکوریت

بست اسپایدری بین دو شیشه:

این نوع از بست در بین شیشه ها بطور ثابت قرار می گیرد و جنس ان از استلنس استیل 304 می باشد و اندازه آن 14*25 میلیمتر است.

بست اسپایدری شیشه به دیوار:

جنس این نوع بست از استلنس استیل 304 بوده و اندازه اش 70در 100 میلیمتر می باشد و شیشه را با دیوار متصل نموده و زاویه آن قابل تنظیم می باشد.

بست شیشه به شیشه:

این بست ها در بین شیشه های ثابت در کمر آن قرار می گیرند و جنس آنها از استلنس استیل و اندازه آن 30*80 میلیمتر است.

بست ایرانی 40*80 :

در این نوع از بست اندازه شیشه در ابعاد 40*80 و از جنس آهن با آبکاری کرومی می باشد که در وسط شیشه های ثابت نصب می شود.

بست نبشی شیشه به شیشه خارجی :

جنس این بست ها از استیل نگیر می باشد. در وسط شیشه هایی که بصورت کنار هم قرار می گیرند نصب می شود و اندازه ان 40*40 می باشد.

بست نبشی شیشه به شیشه ایرانی :

این نوع بست از ورق آهن آبکاری شده ساخته می شود و بین شیشه هایی که بصورت گونیایی کنار هم قرار می گیرند نصب می گردد.

بست نبشی شیشه به دیوار خارجی:

این نوع از بست ها از جنس استیلنس استیل هستند.

بست شیشه به دیوار ایرانی :

این نوع بست کاربرد زیادی داشته و جنس آن از آهن و سرب خشک می باشد.

از این بست جهت اتصال دو شیشه با زاویه 180 درجه استفاده می گردد. این بست برای مهار لرزش و نیز فیکس نمودن دو شیشه ثابت با ابعاد بزرگ کارایی دارد که دارای جا ساز روی شیشه می باشد که توسط کارخانه نصب گردیده است. دارای تنوع در شکل ظاهری و جنس متفاوت می باشد که می توان به بست 80*40 استیل 304 خشدار سرب با روییه کروم اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *