اهمیت و انواع یراق آلات شیشه بالکن

امروزه زندگی شهری و آپارتمان نشینی باعث شده است که حیات خلوت ها در ساختمان ها محصور به بالکن ها شوند. بنابراین بالکن ها امری ضروری در آپارتمان ها می باشند و نصب شیشه بالکن در آن ها، بالکن را به محیطی امن و زیبا تبدیل می کند تا کودکان به راحتی و به دور از خطر به بازی بپردازند و بزرگترها کارهای دلخواه روزمره را در آن جا انجام دهند. شیشه بالکن ها علاوه بر زیبایی و امنیت بالکن ها، مانع از ورود گرد و غبار و باد و باران و صدا می شوند و این امکان را با طراحی زیبا و عاقلانه فراهم می کنند تا در موارد دلخواه و آب و هوای خوب با جمع نمودن آن در یک فضای محدود و اندک از محیط اطراف خود لذت برد و از هوای آزاد و مطبوع نفس کشید.

اهمیت کاربرد یراق آلات در شیشه بالکن ها :

یراق آلات از جمله ی بخش های اصلی تشکیل دهنده ی شیشه بالکن ها می باشند و استفاده از انواع با کیفیت آن باعث افزایش طول عمر شیشه بالکن ها می شوند و همچنین مزایای بسیار مهمی همچون قابلیت جمع شدن شیشه برای استفاده نمودن از هوای مطبوع را فراهم می کنند. یراق آلات تاثیر بسیار مهمی در جلوگیری از ورود آلاینده ها دارند و مانع از ورود سر و صدای زیاد به داخل بالکن و منازل می شوند. یراق آلات با کیفیت در شیشه بالکن ها سطح امنیت بالکن شیشه ای را افزایش می دهند و امکان بهره مندی از رنگ های عادی جهت افزایش نور محیط را ایجاد می کنند.

با موارد گفته شده بالا و با پی بردن به ضرورت وجود شیشه بالکن ها در بالکن ساختمان ها به این نتیجه می رسیم که برای داشتن بالکنی زیبا و امن تمامی اجزای به کار برده شده در ساخت و نصب شیشه بالکن ها باید از موادی با کیفیت و خوب و مناسب طراحی شوند تا علاوه بر افزایش طول عمر شیشه بالکن ها نیازی به تعمیرات زود به زود و … نداشته باشند . شیشه های سکوریتی که برای شیشه بالکن ها به کار برده می شوند از موارد مهم در ایمنی بالکن ها به شمار می روند و علاوه بر داشتن شفافیت، هیچ محدودیت و مانعی برای دید مناظر اطراف ایجاد نمی کنند و به راحتی شکسته نمی شوند و در صورت شکستن تحت ضربه شدید، به قطعات بسیار ریزی تبدیل می شوند و آسیب جانی وارد نمی کنند. یراق آلات به کار رفته در شیشه بالکن نیز از پنل های عمودی تشکیل می شوند که مانعی برای دید ایجاد نمی کنند و این پانل های شیشه ای به صورت مستقل می باشند و به صورت درب های کشویی یا درب های لولایی نصب می شوند.

پانل های شیشه ای عمودی پس از نصب شدن در شیشه بالکن ها، نظافت و تمیزکاری را بسیار راحت می کنند و مشکلی برای نظافت قسمت های پشتی آن ها وجود ندارد به دلیل جمع شدن، این کار را بسیار راحت می نماید.

یراق آلات شیشه بالکن ایمنی بالکن ها را بسیار بالا می برد و بازی کردن کودکان را همراه با آرامش می کند. و این احساس امنیت امری مهم برای خانواده ها می باشد.

انواع یراق آلات شیشه بالکن  ها :

یراق آلات شیشه بالکن دارای انواع مختلفی می باشند که در زیر به انواع آن ها اشاره می کنیم .

  • پروفیل آلومینیومی کاسا و بازا و کناری
  • چرخ های بلبرینگ دار مخصوص
  • پین لولایی پایین و بالا
  • انواع درپوش های پلاستیکی
  • قفل و کلید مخصوص شیشه بالکن
  • درزگیر های آلومینیومی و پلاستیکی
  • نوار مویی درزگیر
  • چسب های پلی اورتان و سیلیکونی
  • انواع پیچ های ضدزنگ و سرمته ای

 

در کل باید عرض کنیم که با توجه به قیمت شیشه بالکن و اینکه امکان تعویض آن بعد از نصب خیلی سخت است، لذا این نکته حائز اهمیت زیادی است که برای آسودگی خیال و اطمینان از اصالت و اورجینال بودن قطعات و یراق آلات بکار رفته، حتما از شرکتهای معتبر و برند های امتحان پس داده مشاوره و خرید کنید تا هم به قطعات و کیفیت سیستم مطمئن باشید و هم بتوانید روز خدمات پس از فروش و گارانتی شیشه بالکن حساب کنید. زیرا افراد سودجو به خاطر منافع زودگذر اقدام به استفاده از قطعات، یراق آلات و چسب های نامرغوب و تقلبی می نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *