دوش دیجیتال چیست ؟

دوش کابین دیجیتال

دوش دیجیتال یک فناوری نو آورانه است. این دوش در کنار صفحه نمایش دیجیتال که دارای گجت های گوناگونی روی پانل دیجیتالی است تعبیه گردیده و صفحه نمایش بصری امکان استفاده آسان از قابلیت های دوش را به شما می دهد. اغلب دوش های دیجیتال پروفایل هایی را ارایه داده اند که قادر به ذخیره تنظیمات داده ها است. این امر اجازه می دهد تا هر کدام از اعضای خانواده برای خود تنظیمات جداگانه ای داشته باشند با توجه به سرعت پیشرفت تکنولوژی امکان انتقال کنترل کننده های دیجیتال به خارج از حمام میسر شده تا فضای بیشتری درون محفظه حمام ایجاد گردد.

آیا نیاز به یک دوش دیجیتال در خانه احساس می شود؟

یک دوش دیجیتال تمامی ویژگی های یک میکسر و ترموستات روزمره را داراست و علاوه بر پیشرفت های تکنولوژیکی اضافه میتوان درجه حرارت را برای امنیت بیشتر انتخاب کرد و آب هرگز داغتر از نیاز شما نخواهد بود.

دوش های دیجیتال دارای شیرهای هوشمند حالت اکو و برخی دیگر در نوع جدید دارای مزایای سنسور مجاورت جهت کاهش جریان آب بوده و در هنگام خروج از جریان آب به شامپو موها یا استفاده برای شستشوی بدن مورد استفاده هستند.

راهنمای انتخاب کیت دوش مناسب دیجیتال

یک حمام دیجیتال همانند دوش معمولی عمل می کند وقتی که جریان آب گرم و سرد برای رسیدن به درجه حرارت مورد نظر مخلوط می شود. تفاوت آن با دوش در وجود ترموستات الکترونیکی کنترل کننده است که جریان آب را بصورت مداوم کنترل می کند تا دمای ثابت را حفظ کند.

نحوه کار دوش دیجیتال

یک دوش دیجیتال دارای یک ترموستات الکترونیکی در قسمت دوش است تا جریان و دمای هوا کنترل شود. این ترموستات الکتریکی به یک واحد کنترل متصل است که کاربر می تواند از آن برای کنترل و تنظیم درجه حرارت و تنظیمات جریان آب استفاده کند. در برخی از مدل ها سیستم تنظیم و برنامه ریزی تعبیه شده است که هر عضو خانواده می تواند تنظیمات جداگانه و مربوط به خود را داشته باشد.

انواع دریچه های مخلوط کننده دیجیتال

شیر دوش دیجیتالی را که می خواهید نصب کنید بستگی به نوع سیستم آب گرم خانه دارد.

ویژگی های دوش های دیجیتال

دوش های دیجیتال دارای ویژگی های زیادتری از انواع دوش های میکسر سنتی هستند در برخی از مدل ها امکان دسترسی به کنترل پنل از طریق گوشی هوشمند نیز فراهم گردیده است تا فرد قبل از گرفتن دوش درجه حرارت را کنترل کند.

کنترل پنل دوش های دیجیتال دارای یک شماره گیری استاندارد و تنظیمات پالس و ماساژ است. در برخی از دوش های دیجیتال قابلیت بیسیم، وایرلس وبلوتوث وجود دارد که امکان کنترل پنل تا 10متر را میسر می سازد و به شما این اجازه را می دهد که از رختخواب اقدام به تنظیمات و کنترل آپشن های حمام خود کنید.

سیستم های دوش دیجیتال را می توان در جعبه پردازنده بدون دید یا داخل محوطه و یا در زیر حمام نصب کرد و آب را از طریق ریل ایستر تغذیه نمود. در این سیستم دوش نیازی به حفاری کاشی و دیوار و یا لوله های کانال نخواهید داشت ولی در بعضی از سیستم ها نیاز به نصب لوله های جدید و یا کابل کشی می باشد.

یک سیستم دوش دیجیتال دارای نمایشگر صفحه لمسی LCD است واکثر تولیدکنندگان این دوش ها انواع مختلف کنترل پانل ها مانند شیوه های دریایی سنتی و گزینه های کنترل از راه دور گسسته را ارایه می دهند.

دور دوشی آریان جام

کوارتز هوشمند

یک ایده جدید وایده آل برای حمام های خانوادگی است. کوارتز در محدوده سیستم دوش های سنتی عمل می کند و این اجازه را به شما می دهد تا دمای دقیق آب را در طول مدت دوش ثابت نگه دارید.

سیستم هوشمندکوارتز:

  • Q Smart: دارای یک شماره گیر دیجیتال براق از راه دور است و به شما امکان کنترل دقیق تنظیمات کنترل پانل دوش را می دهد.
  • Visage smart :طراحی شده برای محوطه های دوش کوچک که توانایی اجرا با حداقل هزینه را دارد.
  • Rise smart: این نوع دوش برای محیط های چندسر طراحی شده و با استفاده از سیستم هوشمند  Diverter برای تغییر بین دوش ها قابل تنظیم است .
  • Q Edition: این سیستم بر اساس نسخه Q به شما گزینه های سفارشی بیشتری را می دهد.
  • Lnfinia: به عنوان باریک ترین و قابل تنظیم ترین دوش بوده که ترکیبی از طراحی زیبا وطیف وسیعی از گزینه های قابل تنظیم است.
  • HiQu :دارای طراحی معاصر و مینیمالیستی بوده و کامپایل کامل برای هرحمام مدرن است.
  •  Viso :دوشی ساده با امکان نصب آسان که راحتی یک دوش به سبک دیجیتال را داراست.
  •  Zuri :این دوش امکان اضافه کردن چند سردوش را داشته و با لمس بین دکمه ها بین دوسردوش ها قابل تنظیم است.

البته این گونه کابین دوش ها تاکنون در داخل تولید نشده ولی توسط برخی واردکنندگان وارد بازار ایران شده است. آریان جام بعنوان یکی از بزرگترین تولیدکنندگان کابین دوش در کشور سعی در بومی سازی این نوع تکنولوژی ها دارد که امیدواریم در سالهای آتی به این مهم دست یابیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *