صادرات و واردات شیشه بالکن

با توجه به آمار واردات و صادرات ، وضعیت صنعت شیشه های ریلی و تاشو ( شیشه بالکن و کابین دوش ) و مزایا و معایب آنرا در ایران و سایر کشورها چگونه ارزیابی می کنید؟

در ایران از لحاظ سطح تکنولوژی کم وکاستیِ خاصی وجود ندارد، حتی از منظر علم و تکنولوژی و فنی در سطح نسبتا بالایی قرار داریم. شیشه نیز به عنوان یک محصول استراتژیک ، با متراژ تولید بالا و متعلق به کشور ایران است که دارای معادن و مواد اولیه غنی زیادی می باشد و از هر زاویه ای به این صنعت نگاه کنیم مطلقا پتانسیل ورودی کار و اشتغال زیادی در این صنف وجود دارد که از لحاظ کارآفرینی نیز ضریب این صنعت را در سطح بالایی قرار می دهد. با توجه به اینکه هزینه تمام شده تولید در ایران در قیاس با سایر کشورهای اروپایی یک چهارم و یا یک پنجم می باشد و به همین خاطر بهانه ای برای عدم رقابت با سایر رقبا وجود ندارد و شرکتهای ایرانی در هر نقطه از دنیا می توانند به راحتی عملکرد موفقی داشته باشند. فقط کافیست که ما نیز محصولاتمان را با کیفیت مناسب تولید و به شکلی مناسب معرفی و عرضه نماییم.

مشکل اساسی در کشور ما جهت ارائه محصولات خوب و با کیفیت، فرهنگ غلط مصرف کنندگان می باشد. متاسفانه علاقه، رغبت و اعتماد ایرانیان به محصولات خارجی خیلی بیشتر از محصولات مشابه داخلی می باشد. لذا شرکت آریان جام نیز علیرغم داشتن امکانات علمی و فنی و تکنولوژیکی لازم جهت تولید و عرضه بهترین محصولات، متاسفانه واردات و پخش آن را از کشورهای دیگر از جمله ترکیه، باصرفه تر و منطقی تر می داند. زیرا مشتریان در هنگام مواجهه با محصولات ایرانی رغبت چندانی نشان نمی دهند. البته این فرهنگ غلط دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها کم فروشی و گاها کیفیت پایین تولیدات داخلی است که امیدواریم با تلاش اهالی صنعت و کمک دولت به تولیدکنندگان، این دیدگاه غلط در مورد محصولات ساخت ایران اصلاح شود تا کار و کارگر و تولید کننده ایرانی نیز روزهای درخشانی داشته باشد.

با تمام این اوصاف، فعلا سهم محصولات وارداتی در کشور خیلی بالاتر از محصولات تولیدی ایرانی است که امیدواریم به زودی شاهد افزایش تولیدات ملی و بالارفتن صادرات این محصول به سایر کشورها باشیم.

 

از میزان و کم و کیف کالاهای صادراتی تان اطلاعاتی ارائه می کنید؟

در حال حاضر به 3 کشور صادرات داریم. فقط مشکلی که در این مورد داریم این است که با اینکه کالای تولیدی ما در کشور به تازگی جای خود را برای فروش در بازار باز کرده ولی در کشورهای هدف صادرات به جزء یک کشور در بقیه آنها تا حدود زیادی ناشناخته است و این امر مشکلاتی را در زمینه صادرات و فروش آن به وجود آورده است.

ما نیز در تلاشیم این مشکل را با معرفی بهتر کالاهایمان در بازار هدف و همچنین شکل گیری نهایی این محصول در بازار و جلب اطمینان افراد و شرکت های طرف معامله در بازار هدف و نهایتا پیگیری این روند را تا جای گیری نهایی محصول مان در بازار دنبال و مرتفع کنیم.

در حال حاضر در چنین موقعیت دشواری قرار داریم و برای اینکه در کشورهای فوق مشکلات موجود را رفع کنیم حداقل به 2 یا 3 سال زمان نیاز داریم که در رفع بهتر این مشکل برپایی نمایشگاههای بین المللی کمک شایانی به ما خواهد کرد.

بالكن شيشه اي

کدام محصول خود را دارای اهمیت صادراتی بیشتری می دانید؟

در کشورهای توریست پذیر همانند ترکیه ، عراق و کشورهای حاشیه خلیج فارس، به دلیل توسعه زیرساخت های توریستی از جمله ساخت هتل ها و مهمانپذیرهای مختلف، می توانیم كابين دوش و دوردوشي را بیشتر عرضه کنیم.

کابین دوش های تولیدی آریان جام از کیفیت و تنوع بالایی برخوردارند که می توان از این نقطه قوت بهره برد و ضمن عرضه و ارائه آن در نمایشگاه های مختلف در این کشورها، بازار خوبی بدست آورد.

همچنین سایر محصولات مان از جمله شيشه بالكن و جام ویترین فروشگاهی نیز در کشورهای همسایه از جمله افغانستان ، آذربایجان و ارمنستان جای کار و عرضه دارند.

مهمتر از همه این موارد، پروفیل ها و یراق آلات شیشه بالکن و کابین دوش های عرضه شده توسط آریان جام ، دارای بهترین کیفیت و اعتبار است که می توان براحتی در هر بازاری که پتانسیل لازم را داشته باشد ورود کند.

در نهایت به نظر ما شرکت های ایرانی می توانند بهترین کارایی را برای کشور در زمینه تولید و صادرات داشته باشند به شرطی که قوانین دست و پاگیر اصلاح شده و حمایت های عملی از آن ها صورت بگیرد. همچنین اقدامات لازم جهت برندینگ در کشورهای هدف نیز حلقه مغفول در زنجیره تولید و صادرات این محصولات می باشد.

درصورت توجه به موارد فوق، به جرات می توان گفت که صنعت بالکن شیشه ای و کابین دوش به راحتی می تواند اشتغال آفرینی خوبی برای کشور داشته باشد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *