دوش کابین زیبا

دوش کابین زیبا و دلنواز

همه‌ی ما ساعاتی از روز را در فضاهایی چون حمام و توالت می‌گذرانیم. با اینحال کمتر به فکر زیبا ساختن این فضاها هستیم. بیشترین تمرکز آدم‌ها بر روی فضاهای بزرگتری چون پذیرایی و آشپزخانه و اتاق‌های خواب است. اما حمام و توالت؟! …. خب تمیزیشان مهمتر است! البته ما هم با شما موافقیم که پاکیزگی برای فضاهایی با رطوبت بالا مهم است، اما زیبایی یکی از مهمترین اصل‌های زندگی بشری است. شاید فکر کنید که فضای حمام تان آنقدر کوچک است که اصلا جایی برای قشنگ کردن آن وجود ندارد و این حرف‌ها برای آن‌هایی است که خانه‌های بزرگ و کاخ مانند دارند. اینطور نیست! با پیشرفتی که امروزه انسان در ساخت انواع محصولات با مصالح مختلف بدست آورده باعث شده هرچیزی امکان‌پذیر باشد. کابین دوش‌ یکی از آن محصولاتی ست که در کنار امنیت و پاکیزگی موجب زیبایی فضای حمام و توالت شما می‌شود. کابین دوش در واقع یک محوطه‌ کامل حمام با پانل‌های محافظتی و سینی دوش است. تمام سطوح داخلی آن مهر و موم شده و ضد آب است. این کابین‌ها دارای سیستم‌های مختلفی هستند از جمله سیستم دوش، جکوزی، نورپردازی، تهویه و … . انواع کابین دوش‌های با فریم آلومینیومی که مقاومت بالایی در برابر زنگ‌زدگی دارند و انواع بدون فریم در بازار موجود است.

برای زیبایی هرچه بیشتر فضای حمام می‌توانید از انواع متنوع کابین دوش‌ها و گزینه‌های بی‌شمار امکانات آن استفاده کنید. برای مثال در طراحی درها شما می‌توانید از انواع درهای کشویی، لولایی، آکاردئونی، درهای دو تکه و … با توجه به فضایی که در اختیار دارید استفاده کنید. شیشه‌های سکوریت مورد استفاده می‌توانند طرح‌دار، ساده یا مات باشند و یا حتی ترکیبی از این‌ها. اگر شیشه‌ای شفاف موجب می‌شوند که در حمام راحت نباشید با انتخاب نوع مات می‌توانید حریم خصوصی خود را حفظ کنید. انواع و اشکال شیشه‌های مورد استفاده در کابین دوش به راحتی با مصالح مورد استفاده در دیواره‌های حمام شما ترکیب می‌شود و طرحی زیبا را ایجاد می‌کنند. فرقی نمی‌کند که سبک حمام شما روستایی، کلاسیک، مدرن، مینیمال یا … باشد، طرح شیشه با انواع مصالح چوبی، سرامیک، کاشی و … خود را تطبیق می‌دهد. همچنین شما می‌توانید دوش کابین خود را در هر شکلی از مربعی و مستطیلی تا ذوزنقه و گرد سفارش دهید. برای این‌کار تنها احتیاج دارید که اندازه‌های حمام خود را بدست بیاورید. کابین دوش‌ها هم می‌توانند فضایی متفاوت در حمام‌های کوچک ایجاد کنند، هم در خانه‌هایی که توالت و حمام یکجا هستند، می‌تواند به عنوان یک پارتیشن عمل کرده دو فضا را از هم مجزا کند. همچنین در خانه‌های بزرگ با تعداد نفرات زیاد می‌تواند فضایی مجزا در حمام ایجاد کند به طوری که همزمان چند نفر بتوانند از حمام استفاده کنند. انواع دوش‌های موجود از دوش‌های دو نفره یا انواع دوش‌های بارانی (Rain shower head) و دوش‌های دستی و … انتخاب‌های متفاوتی را پیش روی شما می‌گذارند. همچنین کابین دوش‌ها دارای یک سینی دوش هستند. این سینی‌ها اغلب از جنس سنگ‌های یک تکه یا اکرلیک ساخته می‌شوند و دقیقا در زیر دوش قرار می‌گیرند تا از خروج آب از محوطه دوش جلوگیری کند. اینکه کابین دوش شما دارای سینی دوش باشد یا نه کاملا به انتخاب و سلیقه شما مربوط است بعضی این سینی‌ها را از مد افتاده و قدیمی می‌دانند و بعضی دیگر آن را کاربردی. اما وجود این سینی‌ها به آب‌بندی و همچنین کاهش مصرف آب کمک می‌کنند. اگر قصد داشتید که از سینی دوش استفاده کنید حتما به مرغوبیت جنس آن دقت کنید هرچه رنگ روشن‌تر و سفیدتر باشد از کیفیت پایین‌تری برخوردار است.

یکی دیگر از مزیت‌های شیشه در کابین دوش عبور نور است. شیشه همراه با نورپردازی‌های زیبا که در کابین دوش‌ها موجود است فضایی مسحور کننده و جذاب و روشن ایجاد می‌کند. استفاده از کاشی‌کاری‌های مختلف در رنگ‌ها و طرح‌های جذاب یا ایجاد لبه‌های زیبا و هماهنگ با فضای حمام می‌تواند در ترکیب با کابین دوش به زیبایی فضای حمام شما اضافه کند. در انواع ساده‌ی کابین دوش‌ها امکاناتی چون کابینت نگهداری وسایل و لوازم وجود دارد که شما می‌توانید به دلخواه خود طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. همچنین می‌توان از سیستم‌های تهویه و نورپردازی‌های پیشرفته با توجه به هزینه‌ای که پرداخت می‌کنید بهره‌مند شوید. در انواع پیشرفته‌ی کابین دوش‌ها امکاناتی مانند حمام سونا و جکوزی وجود دارد. به همین علت کابین‌دوش‌ها نه تنها در حمام‌ها بلکه در استخر‌ها و سالن‌ها ورزشی می‌توانند بسیار پر کاربرد باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *