۱۴ ایده بی نظیر برای دکوراسیون فضای بالکن خانه

۱۴ ایده بی نظیر برای دکوراسیون فضای بالکن خانه

داشتن بالکن برای خانه های آپارتمانی یک مزیت بسیار خوب محسوب می شود، در واقع داشتن بالکن برای خانه های آپارتمانی که حیاط مستقلی ندارند، بسیار ضروری است و از آن می توان به عنوان مکانی برای استراحت و لذت بردن از فضای بیرونی استفاده کرد. مهم نیست بالکن خانه شما چه اندازه ای داشته باشد، در هر صورت ایده های بسیار زیبا و جذابی وجود دارند که می توانید از آن ها استفاده کنید و بالکن خود را به یک ‌مکان دنج و بسیار زیبا که پر از آرامش است، تبدیل کنید. در ادامه این مطلب از آریان جام، قصد داریم ۱۴ ایده بی نظیر برای دکوراسیون فضای بالکن به شما بدهیم؛ پس با ما همراه باشید.

معرفی 14 ایده برای دکوراسیون فضای بالکن

دکوراسیون فضای بالکن در زندگی امروزه بسیار حائز اهمیت است؛ زیرا اکثرا فضای منازل آپارتمانی شده و کمترین فضای آزاد برای دکوراسیون زیبا وجود دارد. به این دلیل، استفاده از کمترین فضا ها نیز می تواند تاثیر بسزایی در افزایش فضای خانه و دکوراسیون بهتر منزل شما داشته باشد.

دکوراسیون فضای بالکن نیز یکی از این راه ها است. منتها در این راه شما دیگر قرار نیست کار سختی داشته باشید؛ فقط کافی است کمی خلاقیت به خرج دهید و از بین ایده های زیر، یکی را به دلخواه انتخاب کنید. سپس خودتان را برای عملی کردن این ایده آماده کنید. این شما و این هم معرفی 14 ایده برای دکوراسیون فضای بالکن:

1. استفاده از میز و ‌صندلی

پس از سپری کردن یک‌روز طولانی و خسته کننده اگر قصد دارید به بالکن بروید و چای یا قهوه ای بنوشید و در آن جا استراحت کنید، استفاده از یک میز و ‌صندلی کوچک و تاشو می تواند گزینه بسیار مناسبی باشد زیرا علاوه بر اینکه جلوه خوبی به بالکن شما می دهد، آن را به یک مکان مناسب برای استراحت تبدیل می کند.

2. از مبل های بزرگ در بالکن استفاده کنید.

با استفاده از مبل های بزرگ و یکسره در بالکن، دیگر نگران آسیب دیدن مبل در اثر باد نخواهید بود. علاوه بر این، می توانید احساس زیباتری از تماشای بالکن و نشستن روی مبل داشته باشید.

3. استفاده از گیاهان آپارتمانی برای دکوراسیون فضای بالکن

بالکن خود را با گیاهان سبز و‌ گلدانی پر کنید و سعی کنید آن را به مکانی سرسبز و زیبا تبدیل کنید. در واقع سعی کنید آن را به یک حیاط سرسبز و پر از گل و گیاه شبیه سازی کنید. با این کار، بالکن شما پر از حس تازگی، آرامش و سرزندگی خواهد شد که بوی گیاهان مختلف در آن پیچیده است!

4. استفاده از بالش برای کف بالکن

برای انتخاب یک دکوراسیون شیک و زیبا، همیشه نیاز به هزینه آنچنانی نیست، به خصوص اگر منزل تان را اجاره کرده باشید. به عنوان مثال شما می توانید به جای استفاده از مبلمان در فضای بالکن، از بالش های رنگارنگ استفاده کنید و ‌آن ها را کف بالکن بچینید. خیلی فانتزی و زیبا می شود نه؟

5. استفاده از فرش در فضای بالکن

در صورتی که سلیقه شما نزدیک به دکوراسیون سنتی و قدیمی است، می توانید کف بالکن را با فرش یا رانر طرحدار و زیبایی بپوشانید. این ایده باعث می شود بالکن شما تبدیل به یک فضای سنتی و جذاب شود.

6. از دیوار بالکن خود به خوبی استفاده کنید.

می توانید دیوار بالکن را با گیاهان آویزان، تابلو و آثار هنری که در برابر آب و هوا مقاوم هستند، تزئین کنید. همچنین می توانید دیوار های بالکن را با رنگ های مورد علاقه خود تزئین کنید. البته بهتر است از رنگ های روشن استفاده کنید؛ زیرا فضای بالکن را بزرگ تر نشان خواهند داد.

7. فضای بالکن را با چراغ های تزئینی روشن کنید.

با استفاده از چراغ های تزئینی مانند فانوس و ریسه می توانید نور پردازی سریع و حس و حال فوق العاده ای به بالکن ببخشید و آن را تبدیل به مکان بسیار زیبایی برای عکاسی و دورهمی های دوستانه و خانوادگی بکنید!

8. یک راه دیگر در دکوراسیون فضای بالکن؛ از یک تاب معلق استفاده کنید!

حتما لازم نیست در روستا زندگی کنید تا بخواهید از تاب های سنتی استفاده کنید! براحتی می توانید در بالکن منزل خود، یکی از این تاب ها را از دیوار آویزان کرده و روی آن استراحت کنید.

9. استفاده از مبلمان تاشو

در صورتی که می خواهید از مبلمان برای دکوراسیون فضای بالکن استفاده کنید ولی فضای کوچکی دارید، مبلمان تاشو گزینه مناسبی برای شما هستند؛ زیرا می توانید در صورت عدم استفاده، آن ها را جمع کرده و یک گوشه بگذارید.

10. از کباب پز مورد علاقه خود استفاده کنید!

هیچ عیبی ندارد که بخواهید کباب یا استیک خود را روی بالکن بپزید! دکوراسیون فضای بالکن در این روش کمی خوشمزه می شود که گاهی اوقات لازم است!

11. اطراف بالکن را با گل تزئین کنید.

ممکن است فضای بالکن شما به قدری کوچک باشد که نتوانید از مبلمان یا میز و صندلی برای تزئین دکوراسیون آن استفاده کنید. اما مطمئن باشید همیشه فضایی برای قرار دادن گل ها وجود دارد. به عنوان مثال می توانید در امتداد نرده های بالکن گلدان هایی پر از گل های زیبا و رنگارنگ قرار دهید تا علاوه بر اینکه جلوه خوبی به بالکن شما بدهند، نمای بیرونی خانه تان را نیز زیبا کنند.

12. استفاده از صندلی راحتی یا تخت خواب جالب است!

می توانید با قرار دادن یک تخت خواب یا صندلی راحتی همراه با چند بالش کوچک در بالکن، آن را به مکانی آرام برای استراحت، مطالعه یا آفتاب گرفتن تبدیل کنید. بدون شک استراحت در فضای باز بسیار لذت بخش خواهد بود.

13. اطراف بالکن را بپوشانید.

اگر بالکن شما دقیقا رو به روی بالکن همسایه قرار دارد، می توانید از گیاهان بلندی مانند بامبو به عنوان مانع استفاده کنید، تا برای خود حریم خصوصی ایجاد کرده باشید.

14. استفاده از سایبان را فراموش نکنید.

استفاده از سایبان در دکوراسیون فضای بالکن باعث می شود تا بالکن شما با تمامی تجهیزاتش در برابر آب و‌هوای مختلف حفظ شود. در انتخاب رنگ‌سایبان نیز بهتر است از رنگ‌های روشن و تند استفاده کنید تا جلوه زیبایی به بالکن بدهد و نمای بیرونی آن را از قسمت های دیگر خانه متمایز کند.

در این مقاله به بررسی 14 ایده بی نظیر برای دکوراسیون فضای بالکن خانه پرداختیم و امیدواریم که این راهنما برایتان مفید بوده باشد. اگر علاقه‌مند به کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، توصیه می‌کنیم که مقاله “بهترین روش های پوشاندن بالکن با کمترین هزینه” را نیز مطالعه کنید.

جمع بندی و کلام آخر

در این مطلب سعی کردیم چندین ایده جذاب و کاربردی درمورد دکوراسیون فضای بالکن به شما بدهیم. در واقع اهمیتی ندارد متراژ بالکن شما چقدر باشد، در هر صورت شما می توانید متناسب با اندازه بالکن منزلتان ایده های مختلفی به کار ببرید و طبق سلیقه خود، آن را به فضایی آرام، زیبا و جذاب تبدیل کنید. بنظر شما استفاده از کدام یک از این ایده ها برای بالکن منزل شما مناسب تر بود؟ می توانید در بخش نظرات، سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *